Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shop
Andreas D
Jag har redan påpekat att det var själva valet av innehålet i artikeln som pekar på värderingar och ställningstagande.

Dessutom: Är det inte ganska typiskt svenskt ändå, att när folk yttrar sin mening i en sak så blir de genast beskyllda för att tillhöra en "politisk grupp" (oftast även namngiven, dock inte här) av dem som är av en annan uppfattning.

Bör man verkligen uttrycka sig så generellt om sina medlemmar? Om man verkligen vill ha dem kvar alltså?

Då får du gärna upprepa det igen, för jag har ännu inte sett någon saklig kritik komma från din sida (gärna med citat ur artikeln).

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Då får du upprepa det igen, för jag har ännu inte sett någon saklig kritik komma från din sida (gärna med citat ur artikeln).

Det beror förmodligen på att det gått dig förbi, möjligen för att du inte vill se det.

Även jag har uttryckt undringar ett par ggr här i tråden och det är hur jag blir av med mitt medlemsskap? Ingen har dock svarat på det.

Jag är absolut inte sur på er. Snarare trött och besviken på hur journalistik generellt fungerar här i landet. Och SC har visat sig vara varken bättre eller sämre än någon annan. Dock vill jag ha bort mitt medlemsskap här, fortast möjligt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
Det JAG vill veta är vem som är medlem på Swebits av de hos sweclockers

http://www.sweclockers.com/imagebank/200908/Swebits_ingress00...

http://www.sweclockers.com/imagebank/200908/Swebits_stor001.j...

Varför vill DU så gärna veta de???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Då får du gärna upprepa det igen, för jag har ännu inte sett någon saklig kritik komma från din sida (gärna med citat ur artikeln).

jag tänker på att den tävling som anordnas är en fototävling på en hemsida som enbart gynnar de som är med i tävlingen, må så vara att tävlingen publiceras på en hemsida där det finns en torrent-tracker och ni publicerar det som "Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt"

Är inte det klart vinklad tom inkorekt rubrisering?

Ett företag vill nå ut med sina produkter och gör det där deras kundkrets vistas, de skiter fulständigt i att det är en trackersida om derar sponsring i en fototävling ger tillbaka fler kunder.

En liten tankeställare är att samma kundkrets håller till här och även tankar från tbp och swebits OCH är med i era tävlingar, stödjer inte de sponsorer på denna sida då fildelning indirekt?

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golliwog
jag tänker på att den tävling som anordnas är en fototävling på en hemsida som enbart gynnar de som är med i tävlingen, må så vara att tävlingen publiceras på en hemsida där det finns en torrent-tracker och ni publicerar det som "Kända återförsäljare sponsrar fildelningssajt"

Är inte det klart vinklad tom inkorekt rubrisering?

Ett företag vill nå ut med sina produkter och gör det där deras kundkrets vistas, de skiter fulständigt i att det är en trackersida om derar sponsring i en fototävling ger tillbaka fler kunder.

En liten tankeställare är att samma kundkrets håller till här och även tankar från tbp och swebits OCH är med i era tävlingar, stödjer inte de sponsorer på denna sida då fildelning indirekt?

Det är en alldeles korrekt rubrik. Swebits är en fildelningssajt. Arrangerar man en tävling på en fildelningssajt sponsrar man verksamheten, det gynnar sajten som sådan. (Swebits kallar dessutom företagen för sponsorer)

Vi har ingenting att göra med vad våra medlemmar gör utanför SweClockers.com, inte heller vilka kundgrupper återförsäljarna vill åt.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Jaså, det är "bevisat att det överlag gynnar branschen"... av vilka då? Hur ingående var deras undersökning, hur mycket material hade de tillgängligt? Eller bygger deras "bevis" bara på rena antaganden? Finns det inga som hävdar motsatsen?

http://www.dn.se/kultur-noje/rekordar-for-nordisk-film-1.4815...

http://www.idg.se/2.1085/1.206761/studie-visar-fildelning-pos...

http://www.yelah.net/articles/20080719171114

http://piratbyran.org/index.php?view=news&cid=370

Totalt steg försäljningen av dvd-filmer med drygt 4 procent till 21,3 miljoner filmer under 2008 (DN)

Jag har även hört likartade uttalanden i olika debatter och insändare som jag inte har tid att leta upp nu.

Att skivbranchen går neråt är bara deras egna fel, de får nu skylla sig själva, det är så det kapitalistiska samhället är uppbyggt. Som företag måste man leverera produkter med bra kavlité till konkurrenskraftiga priser, och ni skivbolags-lobbyister tycker kanske att skivbranchen lyckats med detta? Att ta 159-200 kr för en CD är absurt och ingenting annat, och hur mycket får artisten? Mellan 5 och 10 procent, stora artister får självklart större andelar, men nya små artister får knappt någonting. Utan internet skulle många av dessa små band aldrig kunnat slå igenom. Och livekonserter (som är turnerande artisters största kassako) säljer som aldrig förr.

Men självklart är det inte roligt att vissa skiv och filmbutiker måste stänga men kan det är så kapitalism fungerar åter igen. Konkurrens.

------

Aphex, Vad var annars ert syfte? Varför bara inte låta det passera? Det skadar inte er. Moralkärringar skapar bara hat.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Aphex, Vad var annars ert syfte? Varför bara inte låta det passera? Det skadar inte er. Moralkärringar skapar bara hat.

Det är oroväckande att en medlem anser att vi, och i förlängningen svenska medier, ska undanhålla information av ren självbevarelsedrift. Har du funderat på vilket samhälle det skulle leda till?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det är oroväckande att en medlem anser att vi, och i förlängningen svenska medier, ska undanhålla information av ren självbevarelsedrift. Har du funderat på vilket samhälle det skulle leda till?

Ja, du har rätt, det var dumt formulerat. Men jag tyckte detta låg långt utanför erat "ansvarsområde" altså väldigt långt bort från vad ni brukar hålla er till.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Ja, du har rätt, det var dumt formulerat. Men jag tyckte detta låg långt utanför erat "ansvarsområde" altså väldigt långt bort från vad ni brukar hålla er till.

Absolut inte, vi följer datorbranschen i synnerhet och fildelning i allmänhet. Denna nyhet passar utomordentligt bra på SweClockers.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Det är en alldeles korrekt rubrik. Swebits är en fildelningssajt. Arrangerar man en tävling på en fildelningssajt sponsrar man verksamheten, det gynnar sajten som sådan.

Vi har ingenting att göra med vad våra medlemmar gör utanför SweClockers.com, inte heller vilka kundgrupper återförsäljarna vill åt.

Så du menar att dem som t.ex annonserar på Flashback stödjer drogindustrin eftersom att Flashback har en del av sin sida dedikerad till diskussioner om hur man använder och odlar droger?...

Sen enligt tidigare inlägg har tävlingen redan pågått i flera veckor, hur fan kan ni då se detta som nyheter? Om detta är vad ni kallar nyheter så åker ni tyvärr ur min RSS.

Permalänk
Medlem

Väldigt dåligt att datanova drog tillbaka sina priser.

Permalänk
Medlem

Pinsam nyhet...

Har ni brist på riktiga nyheter eller?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pawz
Så du menar att dem som t.ex annonserar på Flashback stödjer drogindustrin eftersom att Flashback har en del av sin sida dedikerad till diskussioner om hur man använder och odlar droger?...

Sen enligt tidigare inlägg har tävlingen redan pågått i flera veckor, hur fan kan ni då se detta som nyheter? Om detta är vad ni kallar nyheter så åker ni tyvärr ur min RSS.

Jag känner inte till exakt vad som pågår i Flashbacks drogforum, men om en annonsör aktivt väljer att annonsera där sker det givetvis med företagets goda minne. Att påstå att det företaget sponsrar en sajt som tillåter diskussioner om droger är således helt korrekt. Men återigen, det är Swebits som kallar företagen för sponsorer.

"I år sponsras tävlingen [...]"

Det är upp till redaktionen att avgöra vad som kan tänkas vara intressant för våra läsare (detta är veckans mest lästa nyhet). Tycker du inte om vårat innehåll är det ingen som tvingar dig till att besöka oss.

Edit: länk + quote.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Jag känner inte till exakt vad som pågår i Flashbacks drogforum, men om en annonsör aktivt väljer att annonsera där sker det givetvis med företagets goda minne. Att påstå att det företaget sponsrar en sajt som tillåter diskussioner om droger är således helt korrekt.

Det är upp till redaktionen att avgöra vad som kan tänkas vara intressant för våra läsare (detta är veckans mest lästa nyhet). Tycker du inte om vårat innehåll är det ingen som tvingar dig till att besöka oss.

Att det är Veckans mest lästa nyhet kommer juh inte som en chock. Snygg kommentar i slutet mä.

Permalänk
Medlem

Slutade inte Swebits med torrents efter TPB åkte dit?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Geeks
SweClockers

*Tråd låst/sista inläggen raderade, vissa kan tydligen inte argumentera på en civiliserad nivå.*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015