Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Forza Fanboy tittar in.

Hehe är man forza fanboy för att man förstår att bilderna är för-renderade? (Visst, det färdiga spelet KAN ju se ut sådär... Men ändrar inte det faktum att det är för-renderat)

NatoGandal: Som GaMeR2K5 frågar, finns det ingame-bilder? Man borde väl kommit så pass långt med spelet att man kan ta ingame-bilder?

Permalänk
Medlem

Bara kolla videos från TGS där folk spelar, eller klicka på videon här strax under för att se den i HD, bilderna är screengrabs, med kantutjämning bara, GT5 är faktiskt så pass mycket snyggare än Forza3, tyvärr...

GT5 på tre Blu-ray?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Jäklar vad man är sugen på en PS3 pga detta spel!

Synd att det inte kommer till PC då hade det varit den dubbla graffen

Visst är det snyggare än forza3 är på Xbox360, men till PC vettefan

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Bara kolla videos från TGS där folk spelar, eller klicka på videon här strax under för att se den i HD, bilderna är screengrabs, med kantutjämning bara, GT5 är faktiskt så pass mycket snyggare än Forza3, tyvärr...

Hehe ja det är ju synd att gt5 blir snyggare än forza 3? Jag skulle ärligt talat bli
förvånad om gt5 INTE skulle bli grafiskt bättre än forza 3, men tvivlar
starkt på att de bilder vi sett representerar ingame? Ungefär som alla
forza 3 bilder vi fick se som påstods vara ingame, visst var dem de, men
från "replay-motorn", vilket enligt mig inte alls speglar ingame-grafiken...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zybear
Hehe ja det är ju synd att gt5 blir snyggare än forza 3? Jag skulle ärligt talat bli
förvånad om gt5 INTE skulle bli grafiskt bättre än forza 3, men tvivlar
starkt på att de bilder vi sett representerar ingame? Ungefär som alla
forza 3 bilder vi fick se som påstods vara ingame, visst var dem de, men
från "replay-motorn", vilket enligt mig inte alls speglar ingame-grafiken...

Enda skillnaden mellan in-game & replay på GT5 är att det körs i 30FPS och 4xAA under replay. När man spelar är det 60FPS och inget AA.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Enda skillnaden mellan in-game & replay på GT5 är att det körs i 30FPS och 4xAA under replay. När man spelar är det 60FPS och inget AA.


Då är det bara att invänta release!

Permalänk

jävligt roligt spel,även för dom som inte gillar bil spel.
finns ALLTID saker man kan göra,vill man inte köra i turneringar,så kan man mixtra med bilarna(som det finns mängder utav).
rekomenderas.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
GT5 är faktiskt så pass mycket snyggare än Forza3, tyvärr...

Japp, helt sjukt!

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/865/865602/gran-tur...
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/861/861684/gran-tur...
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/861/861682/gran-tur...

Där har du bilder som antagligen är mer representativa. Tänk dig det där fast liite, liite snyggare (fast antagligen inte speciellt mycket). Skiten som du postar, tror du det själv eller? Bilderna på Forza 3 var ungefär lika snygga innan spelet släpptes, skillnaden verkar ju vara att "vi" insåg att det inte skulle se ut så medan GT5-fanboysen är helt dumma i huvudet?

Åhh! Fotorealism! Ååååh! Reflektioner! Åååh............ Ett helt, vanligt, random, jävla, spel, år 2009. Eller 2010 som det blir eftersom GT5 behöver fem? sex? år på sig att göra ett spel som kanske är lika bra som Forza 3 som tog 2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Japp, helt sjukt!

[Bild]

Där har du bilder som antagligen är mer representativa. Tänk dig det där fast liite, liite snyggare (fast antagligen inte speciellt mycket). Skiten som du postar, tror du det själv eller? Bilderna på Forza 3 var ungefär lika snygga innan spelet släpptes, skillnaden verkar ju vara att "vi" insåg att det inte skulle se ut så medan GT5-fanboysen är helt dumma i huvudet?
http://www.blogcdn.com/playstation.joystiq.com/media/2008/04/...
Åhh! Fotorealism! Ååååh! Reflektioner! Åååh............ Ett helt, vanligt, random, jävla, spel, år 2009. Eller 2010 som det blir eftersom GT5 behöver fem? sex? år på sig att göra ett spel som kanske är lika bra som Forza 3 som tog 2.

Lite underligt att Bilderna visar en mycket sämre grafik än vad som är på mitt GT5 Prologue. Tror det kan vara en SD screen faktiskt.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Japp, helt sjukt!

http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/865/865602/gran-tur...
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/861/861684/gran-tur...
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/861/861682/gran-tur...

Där har du bilder som antagligen är mer representativa. Tänk dig det där fast liite, liite snyggare (fast antagligen inte speciellt mycket). Skiten som du postar, tror du det själv eller? Bilderna på Forza 3 var ungefär lika snygga innan spelet släpptes, skillnaden verkar ju vara att "vi" insåg att det inte skulle se ut så medan GT5-fanboysen är helt dumma i huvudet?
http://www.blogcdn.com/playstation.joystiq.com/media/2008/04/...
Åhh! Fotorealism! Ååååh! Reflektioner! Åååh............ Ett helt, vanligt, random, jävla, spel, år 2009. Eller 2010 som det blir eftersom GT5 behöver fem? sex? år på sig att göra ett spel som kanske är lika bra som Forza 3 som tog 2.

Till och med GT4 är mer realistiskt och ser snyggare ut än F3 så jag vet inte vad du vill ha sagt..? Inte så konstigt att F-serien kan utvecklas på ett år... GT5 kommer minst sagt att vara 6 gr så bra
GT6 kommer antagligen att ta 12 år att utveckla men vad gör det när det helt enkelt saknar konkurrens. Så inställ er på det så slipper ni bli besvikna.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk

GE MIG NU!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Till och med GT4 är mer realistiskt och ser snyggare ut än F3 så jag vet inte vad du vill ha sagt..? Inte så konstigt att F-serien kan utvecklas på ett år... GT5 kommer minst sagt att vara 6 gr så bra
GT6 kommer antagligen att ta 12 år att utveckla men vad gör det när det helt enkelt saknar konkurrens. Så inställ er på det så slipper ni bli besvikna.

GT5
http://www.youtube.com/watch?v=du2VgTxD95g

Forza 3
http://www.youtube.com/watch?v=FVCCx8Dhixo

GT4
http://www.youtube.com/watch?v=vLqnfhWEAm0

Som vi ser här är alltså Forza 3 och GT5 ungefär exakt lika snygga, medan GT4 är markant fulare. Vidare ser vi alltså också att du inte har testat Forza 3 och inte har en åsikt att komma med.

Vi får se när betygen kommer. Med din logik ska alltså GT5 få i snitt ungefär 54 poäng av 10 möjliga, vilket inte kommer hända, eftersom GT5 helt enkelt inte kommer vara speciellt mycket bättre än Forza 3. BÄTTRE kan jag ge dig, för det är tamejfan riktigt jävla pinsamt om dom inte kan komma upp med en mer polerad produkt efter att ha använt tre gånger längre tid, men "tre gånger" bättre inser du väl själv att det inte finns en chans att det kommer bli? Det går liksom inte riktigt att göra så mycket bättre än Forza 3.

JOOOOOOOO! JOOOOOOOOOHOOOOOOOOO!! !JOOOOOO!!! skriker du förtvivlat framför din datorskärm, så jag tänkte be dig plocka fram saklig kritik på vad Forza 3 gör dåligt och vad som kan göras bättre.

"Usel grafik, usel fysik, dålig körkänsla" tänker du nu skriva, men se, den gubben går inte! Du måste nämligen motivera också! (Ja, motivera, helt sjukt!). VAD är det i fysiken som är kasst?

Faktum är att Forza 3 och GT5 antagligen är två riktigt vassa racingsimulatorer så att du skulle påstå att den ena är markant sämre än den andra är så jävla töntigt att det knappt finns ord. Våga föra sakliga argument så slipper du se ut som en hjärntvättad fanboy.

Nu är det fan upp till er att hitta filmer, MED INGAMEBILDER, INTE NÅN JÄVLA TRAILER, som visar hur mycket snyggare GT5 är än Forza 3. Tror ni på riktigt att den här filmen är representativ för hur spelet ser ut när ni spelar det vet jag inte om jag ska sörja för er okunnighet eller skratta åt hur besvikna ni kommer bli när ni spelar spelet.

http://www.youtube.com/watch?v=3TXpXclylWg

Kolla på prologen liksom, tror ni verkligen, VERKLIGEN, att dom kommer kunna göra spelet mycket snyggare än så? Oavsett vad ni har hört från Sony så finns det en begränsning för hur snyggt det går att göra saker på en PS3:a och 20 bilar i den där kvaliteten på en bana med fysik är LÅNGT över vad en spelkonsoll grejar i nuläget. Inte ens med en fet gamingdator får ni den där grafiken när ni spelar på riktigt.

Permalänk
Medlem

glöm inte bort att GT5 körs i högre upplösning och med flera bilar

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Permalänk
Medlem

NatoGandalf tycker du grafiken på spelet i Forza 3 var bra i det klippet? Ljusättningen ser ut vara så tecknad (är det Mario 64 grafik?), bilen ser ut att vara kromad med jäkligt grov yta. Du kan på din höjd kanske kalla det snyggt, men knappast realistiskt för 5-öre. GT 4 ser ju faktiskt mycket mer ralistikst ut pga detta. Räcker denna motivering?

Och ingame video finns det gott om. Leta så hittar du. Nu är det dock ingen som vet den slutliga produken, men GT5P räcker väl som fingervinsning och det kan du själv spela dessutom.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

GT5, HD, Ferrari 458 Italia, In-game cockpit - http://www.youtube.com/watch?v=Ccih5w1Bd-o&feature=related

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
NatoGandalf tycker du grafiken på spelet i Forza 3 var bra i det klippet?

Ja, helt okej. I samma klass med GT5, som synes på länkarna någon annan postat här ovanför. Vilket är min poäng.

Tycker du att GT4 är snyggare än Forza 3 sammanfattar det ju mest att du inte har någon uppfattning om vad bra grafik är och då är ju din åsikt ganska irrelevant. Men nu tycker du ju inte det, du vill mest provocera lite, så jag vet inte riktigt om/hur jag ska bemöta det där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Ja, helt okej. I samma klass med GT5, som synes på länkarna någon annan postat här ovanför. Vilket är min poäng.

Tycker du att GT4 är snyggare än Forza 3 sammanfattar det ju mest att du inte har någon uppfattning om vad bra grafik är och då är ju din åsikt ganska irrelevant. Men nu tycker du ju inte det, du vill mest provocera lite, så jag vet inte riktigt om/hur jag ska bemöta det där.

Om vi snackar om grafik, och enbart grafik, så är det rätt svårt att påstå att F3 och GT5 är lika verklighetstrogna, för det är dom verkligen inte. Se bara på klippet med 458an ovanför med cockpit-view.

F3 ser alldeles för artificiellt ut men jättedåliga shaders. Man ser direkt att det är ett tv-spel man tittar på. Kanter överallt tillsammans med pastellfärger som om dom designat det för dagisbarn. GT5 däremot har mycket mera verklighetstrogna färger och skuggor, och ljuset reflekterar mycket finare än i F3.

Sen är denna diskussionen jävligt barnslig, men rätt ska vara rätt.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Ja, helt okej. I samma klass med GT5, som synes på länkarna någon annan postat här ovanför. Vilket är min poäng.

Tycker du att GT4 är snyggare än Forza 3 sammanfattar det ju mest att du inte har någon uppfattning om vad bra grafik är och då är ju din åsikt ganska irrelevant. Men nu tycker du ju inte det, du vill mest provocera lite, så jag vet inte riktigt om/hur jag ska bemöta det där.

Jag vill knappast provocera men titta på ljus- och färgsättningen. Gräset är gult och ser platt ut, curbsen är en sverigeflagga, bakgrunden ser ut att komma ifrån en fantasivärld. Hallå var är skuggorna? vad säger du om bilarnas reflektioner? Ser du inte ens hur orealistiskt bilarnas färger ser ut att vara? Vars är mettaliceffekterna? Sakerna matchar inte varann. Gå ut och titta på hur världen ser ut i verkligheten. Det verkar som om du bara tittar på pixlar och polygoner.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

Gran Turismo 5 track editor confirmed at DigiExpo

http://n4g.com/ps3/NewsCom-420334.aspx?CT=1

this is niiiceeee

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Permalänk
Medlem

Intresant läsning där, angående konkurensen:

Citat:

Have you played Forza Motorsport 3?

Some base components of the game are very different from Gran Turismo. It's a little bit different from what a simulator is. You can feel it when you drive it.

Is GT5 more for the advanced player or can beginners play too?

We do have a setting for people who are just learning how to drive. The other setting is very strict, where even an F1 driver can learn new tricks from the system. However, a lot of driver's aids will be included, such as driving lines, ABS, automatic braking, you can reverse your game and record your laps and share them with others.

Vidare hans jämförelse med GT5 som ett OS, där det tagit fem år att bygga ett från grunden och där GT6 kommer bli som en applikation till det som vi inte behöver vänta lika länge på.

Även att bilarna nu kostar 400.000 polygoner vilket är dubbelt så många som GT5p och 100 gånger så mycket som GT4 med sina 4000 polygoner.

Kolla bara detaljerna i grillen:

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Faktum var att jag trodde GT5P hade i princip färdiutväcklade bilar, men tydligen bara hälften så mycket polygoner som GT5.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Till och med GT4 är mer realistiskt och ser snyggare ut än F3 så jag vet inte vad du vill ha sagt..? Inte så konstigt att F-serien kan utvecklas på ett år... GT5 kommer minst sagt att vara 6 gr så bra
GT6 kommer antagligen att ta 12 år att utveckla men vad gör det när det helt enkelt saknar konkurrens. Så inställ er på det så slipper ni bli besvikna.

GT4 mer realistiskt än Forza 3?
Nejnej, kom med något vettigt innan du yttrar, dej, annars är det bäst att hålla käften.

GT5 6 gånger så bra än Forza 3?
Om det fortfarande är som att köra en 12 ton tung bil på is så varsågod.
JA, jag har spelat GT4, sög nåt så in i helvete, enligt mej då.

Och det är f.ö en åsikt ingen kan ändra.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpammerN^
GT4 mer realistiskt än Forza 3?
Nejnej, kom med något vettigt innan du yttrar, dej, annars är det bäst att hålla käften.

GT5 6 gånger så bra än Forza 3?
Om det fortfarande är som att köra en 12 ton tung bil på is så varsågod.
JA, jag har spelat GT4, sög nåt så in i helvete, enligt mej då.

Och det är f.ö en åsikt ingen kan ändra.

Kom med någon vettig mening varför du påstår Forza 3 är mer realistisk. Vem som helst kan påstå att ett spel är mer realistisk än ett annat. MEN VARFÖR VARFÖR VARFÖR?????? Bara för det är till MS360 antagligen...

Hallå 12 ton tung bil du har antagligen aldrig kört en lastbil så du vet då inte vad du snackar om. 12 ton skule det knappt gå ta sig runt bana med en vettig tid. Så lägg ner med dina okunniga komentarer. Men bra då vet vi att du tycker GT4 suger och det är din personliga åsikt, och förklarar knappast att du vet skillnad på vad som är realistiskt. Jag säger det igen jag påstår inte att Forza 3 suger. Det är ett bra spel, men är inte lika realistiskt.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem

" The other setting is very strict, where even an F1 driver can learn new tricks from the system. "

yeah right. visst det kommer bli bra, men det där är meds största sanolikhet bullshit pr snack.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
" The other setting is very strict, where even an F1 driver can learn new tricks from the system. "

yeah right. visst det kommer bli bra, men det där är meds största sanolikhet bullshit pr snack.

Varför alltid negativ? Varför skulle det inte kunna vara sant? Dom som spelar bilspel klarar att hantera bilar i verkligheten bättre.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av igelkotte
Varför alltid negativ? Varför skulle det inte kunna vara sant? Dom som spelar bilspel klarar att hantera bilar i verkligheten bättre.

En formel1-förare kan köra en Pagani Zonda F eller en Koenigsegg utan att få en kick. Dom känner upp till 5 g-krafter i en formel1-bil vilket är mer än dubbelt så mycket som den bästa supersportbilen kan ge. Deras övningslopp diagnostiseras av datorer för att finjustera varenda liten aspekt av deras körning. Dom kan redan alla trick som finns i boken kan jag garantera dig.

Jag älskar Gran Turismo, men att påstå att f1-förare kan lära sig saker genom att spela det är bara reklam.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
En formel1-förare kan köra en Pagani Zonda F eller en Koenigsegg utan att få en kick. Dom känner upp till 5 g-krafter i en formel1-bil vilket är mer än dubbelt så mycket som den bästa supersportbilen kan ge. Deras övningslopp diagnostiseras av datorer för att finjustera varenda liten aspekt av deras körning. Dom kan redan alla trick som finns i boken kan jag garantera dig.

Jag älskar Gran Turismo, men att påstå att f1-förare kan lära sig saker genom att spela det är bara reklam.

Fast man kan ju få fantisera

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Det finns en F1-bil med i GT5, och de har riktiga förare som är med och testar spelet. Finns videos på youtube...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter