Colin McRae Dirt 2 demonsterar DirectX 11

Permalänk
Melding Plague

Colin McRae Dirt 2 demonsterar DirectX 11

En trailer för Colin McRae Dirt 2 visar hur de första spelen med stöd för DirectX 11 kan komma att se ut i verkligheten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser helt bra ut.
Men brukar se en hel del bättre ut på trailers än i verkligheten sen..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att skjilja denna trailer från annat som visats tidigare. Inte för att jag misstror DirectX 11 - det kommer bli enastående. Men frågan är vad som visats i tidigare trailers - även det DX11?

Ser grymt snyggt ut iaf!

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om de visat annat istället för en massa text och snabba klipp. Hann ju knappt se något intressant.

Permalänk
Medlem

Trodde inte att den serien gjordes längre men där ser man.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk

dethär kan nog bli riktigt najs
får väl ta o uppgradera till ett dx11 kort när dom kommer då

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Som jag förstår det så kommer Dirt 2 antagligen följa med AMDs dx11-kort. Det är väl i princip det som står i slutet av videon.

Permalänk
Medlem

Det ser grymt ut. Sen kan man ju alltid hoppas att det bli så även när det släpps. Finns det fler dx11 filmer ute?

Permalänk
Medlem

Undra vilket datorbygge man måste ha för att maxxa inställningarna i dessa spel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YPro
Som jag förstår det så kommer Dirt 2 antagligen följa med AMDs dx11-kort. Det är väl i princip det som står i slutet av videon.

Dirt2 kommer dock inte förrän i november så de första AMD-korten lär iaf bli utan

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Dirt2 kommer dock inte förrän i november så de första AMD-korten lär iaf bli utan

Förhoppningsvis så får man en Steam-nyckel istället, så fick jag spelen till mitt 3870-kort (som kanske ersätts med ett DX11-kort snart...?). Skulle va kul om de gör på det sättet så man kan få ett DX11 spel även om man köper direkt vid lansering av grafikkorten.

Permalänk

Hoppas det har bättre framerate än Dirt 1 som verkade gå i 20 fps vilka inställningar man än gjorde.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk

hum ser skit snyggt ut men ser ut som vilket directx 9-10 spel som helst:P
Är inte så bra på sånt här men vad gör directx? Är det typ effekter???

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Vad jag stör mig på att alla använder termen HD för allting numera. Den där videoklippet hade knapp för HD så man trycker där och visst blir det lite bättre upplösning men knappast mer än 480. HD ska vara 720 eller mer ju.

Står även HD på förpackningen för min mobil vilket är sjukt då den har upplösningen 320x240 och det är ju inte ens SD.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dagas
Vad jag stör mig på att alla använder termen HD för allting numera. Den där videoklippet hade knapp för HD så man trycker där och visst blir det lite bättre upplösning men knappast mer än 480. HD ska vara 720 eller mer ju.

Står även HD på förpackningen för min mobil vilket är sjukt då den har upplösningen 320x240 och det är ju inte ens SD.

Står ofta HD på telefoner som kan visa HD output.

Permalänk

Såg inte så imponerade ut mer än att de piffat upp grafiken lite. Varför har inte bilspelen en spel uta som hänger med i hur man kör etc. skvätter man lite jord så kommer det från ingen stans men backar man tillbaka och kollar så är marken orörd.. tycker sånt borde vara rätt självklart idag spec för lite större spel.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

man såg ju knappt nåt i de där snabba klippen.

Permalänk

enligt sweclockers källa PC Perspective's hemsida, så är trailern IN-GAME och då säger jag bara wow...riktigt snyggt... annars så brukar ju ALLA speltillverkare slänga ut massor av trailers, som sällan återspeglar det riktiga spelet....

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
man såg ju knappt nåt i de där snabba klippen.

Haha, precis min tanke när jag såg "HD"-versionen av klippet.
Det där hade ju kunnat vara Dx 8 utan att vi hade märkt skillnaden.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Såg inte så imponerade ut mer än att de piffat upp grafiken lite. Varför har inte bilspelen en spel uta som hänger med i hur man kör etc. skvätter man lite jord så kommer det från ingen stans men backar man tillbaka och kollar så är marken orörd.. tycker sånt borde vara rätt självklart idag spec för lite större spel.

Är det det med att marken deformeras du vill åt så spela Sega rally revo.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

"Videon existerar inte längre,"

Visa signatur

Ryzen 5 5600X @stock | ASUS ROG STRIX B550-F | MSI RTX 3070 VENTUS 2X OC | 32 GB DDR4 @3600 MHz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD3 | Core i5 760, 2,8GHz | 1TB Samsung Spinpoint F3, 2 TB Seagate Barracuda Green
Corsair 8 GB DDR3 1600MHz CL8 | GF GTX 760 | Corsair VX 550w | Win 10 64-bit
laptop: Samsung 730U3E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimbow1234
Är inte så bra på sånt här men vad gör directx? Är det typ effekter???

DirectX är ett lågnivå gränssnitt som spelutvecklare använder för att komma åt hårdvarans funktionalitet. DirectX gör inga effekter, utan det gör spelutvecklaren. Det är i princip bara ett abstraktionslager mellan spelet och hårdvaran så att samma kod kan fungera oavsett vilket grafikkort du har i datorn (förutsatt att kortet stöder de funktioner spelet använder).

Permalänk
Medlem

Inga riktiga skillnad mellan DX10 och DX11 med den här video. Vad var ju poängen?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darrenj
Inga riktiga skillnad mellan DX10 och DX11 med den här video. Vad var ju poängen?

Precis. En halvtaskig renderat video är väl ingen riktigt bra marknadsföring idag. Jag tror folk fortfarande minns fiaskot med Crysis, eller, så kan vi ju alltid hoppas. Det är väldigt lätt att få till videor att se fantastiska ut, men det är ju en annan sak att faktiskt leverera samma nivå av teknik med en faktisk produkt.

Om nu DX11 kommer stödja Tessalation skulle det, i teorin, kunna ge en hel del om tekniken funkar ungefär som AMD snackade om 2006-2007. Sedan är väl AMD ensamma med Tessalation-stöd än idag om jag inte minns helt fel? Men jag kan ju ha missat att Nvidia också bakat in stödet nu under åren då tekniken egentligen bara funnits, men aldrig kunnat användas - alls.

Det enklaste sättet att sälja tekniken, på riktigt, utan att kompromissa med folks förtroende; Släpp ett tekniskt demo. En spelbar- eller interaktiv miljö som renderas på datorn du kan veva runt i. Även detta kan man fuska en del med, men det är ju inte alls lite överlätt som att bara rendera en video och slänga ut på YouTube. För idag krävs det nog mer för att folk ska bli sålda för DirectX11 än med DirectX10, då många fortfarande är allt annat än övertygade om att DirectX10 ens funnits ens på utvecklarnivå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teejee
Förhoppningsvis så får man en Steam-nyckel istället, så fick jag spelen till mitt 3870-kort (som kanske ersätts med ett DX11-kort snart...?). Skulle va kul om de gör på det sättet så man kan få ett DX11 spel även om man köper direkt vid lansering av grafikkorten.

Problemet med det är ju att sådanna där affärer är väldigt, väldigt dyra. Vilket också bör generera ett något högre slutpris för hårdvaran på hyllorna, vilket kommer att skada försäljningen och på det sättet så slår man ju ut lite av idéen av att kunna få ut tekniken tidigt och snabbt.

Men. Det säger inte att jag är emot det. Kan AMD skapa sig ett tätare partnerskap och erbjuda programvara för den nya tekniken så är det ju ett enormt plus i kanten.

Själv är jag väldigt intresserad av att se vad AMD kan prestera med de nya korten - speciellt till vilka priser de kan erbjuda. För kan de boosta prestandan bara en ganska liten skvätt över HD4890 till bara något högre priser och erbjuda en så bred depå av extra tekniker så känns ju priset väl rättfärdigat. Men nu säger ju preliminära uppgifter att de dundrat på en sjujädrans extra streamprocessorer vilket lär resultera i en så pass mycket bättre prestandabild att de kan slänga ut ganska höga priser. Så det blir ju intressant och se hur prisbilden kommer se ut inom kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Precis. En halvtaskig renderat video är väl ingen riktigt bra marknadsföring idag. Jag tror folk fortfarande minns fiaskot med Crysis, eller, så kan vi ju alltid hoppas. Det är väldigt lätt att få till videor att se fantastiska ut, men det är ju en annan sak att faktiskt leverera samma nivå av teknik med en faktisk produkt.

Det här håller jag inte med om för fem öre. Crysis levererade, och snarare mer än vad någon kunde förvänta. Spelet var och är fortfarande makalöst snyggt rent grafiskt. Visst, spelet kräver sin beskärda del av hårdvaran, men att säga att Crysis lovade mer ögongodis än vad de faktiskt leverarade är enligt min uppfattning felaktigt.

Vänliga hälsningar,
marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marbau
Det här håller jag inte med om för fem öre. Crysis levererade, och snarare mer än vad någon kunde förvänta. Spelet var och är fortfarande makalöst snyggt rent grafiskt. Visst, spelet kräver sin beskärda del av hårdvaran, men att säga att Crysis lovade mer ögongodis än vad de faktiskt leverarade är enligt min uppfattning felaktigt.

Vänliga hälsningar,
marbau

Du har tydligen missat filmerna som visade ett helt annat Crysis än vad som hamnade hos konsumenterna.

Att Crysis är ett snyggt spel rent grafiskt kan väl ingen förneka... och det är heller inte ett dugg sämre rent spelmässigt än alla andra femtioelva FPD-spel som finns. ^^ Men det är ändå inte vad som lovades.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaMeR2K5
och det är heller inte ett dugg sämre rent spelmässigt än alla andra femtioelva FPD-spel som finns. ^^ Men det är ändå inte vad som lovades.

Vad är ett FPD-Spel? )

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pierretox
Vad är ett FPD-Spel? )

förstpersondödar-spel

Visa signatur

[ Celeron 420 | Scythe Ninja Mini | 4 x 1 GB Corsair 6400 CL5 | X1650 Pro 512 MB | 2 x 500 GB Samsung | Compucase 19" 4U | Gigabyte P35 DS3 | Fujitsu Siemens Myrica 40" | X-Fi Elite Pro | Logitech Dinovo Laser | Logitech G25 ]