Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Nytt batteri till HTC shift

Funderar på att köpa detta batteri för att öka livslängden när man reser, nån som har erfarenhet av denna?

http://www.mugenpowerbatteries.info/epages/es109514.sf/en_US/...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chonburi, Thailand
Registrerad
Apr 2005

Jag köpte ett vanligt på MyTrenDyphone för ~250kr. Tycker att det skulle bli billgare med flera standard batterier än ett stort.

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Jag köpte det där ovan.. Orkar inte konka på massor med batterier. Med detta batteri så passar fortfarande orginalväskan.

När jag inte reser använder jag fortfarande orginalbatteriet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

Mitt nya 6000mha batteri tog inte laddning så jag fick returnera det, typiskt.. Men nu har jag fått ett nytt.

Det räcker till 5 timmars filmvisning, så det lär ju lätt räcka till minst 8 timmar om man bara surfar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Chonburi, Thailand
Registrerad
Apr 2005

Vad fick du ger för det totalt?

Jag köpte även en proporta väska från expansys, och den är verkligen kung. Men den kanske inte passar med mugen batteriet?

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2003

229 dollar och fri frakt. Orginalväskan passar, men sitter lite ansträngt...