Kubiskt chassi från Sharkoon

Permalänk
Melding Plague

Kubiskt chassi från Sharkoon

Tyska Sharkoon lanserar ett kubiskt chassi för multimediadatorer och små skrivbordssystem.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det ser schysst ut för ett pris på 650kr.

Permalänk
Medlem

Ser väldigt bra ut för det låga priset tycker jag. Hoppas sweclockers tar in det och testar och ser om det funkar med fullängdsskort på 30 cm och med standard nätagg. Om det gör det blir det mitt nästa chassi utan tvekan.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående, denna låda måste ni testa.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Ser rätt trevligt ut måste jag säga. Att det inte kommer med några fläktar tycker jag nästan är en positiv sak i och med att det känns som att de som köper det här chassiet ändå skulle byta ut fläktarna mot ett par tystare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunt3r
Ser väldigt bra ut för det låga priset tycker jag. Hoppas sweclockers tar in det och testar och ser om det funkar med fullängdsskort på 30 cm och med standard nätagg. Om det gör det blir det mitt nästa chassi utan tvekan.

Medhåll här med!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voultner
...det känns som att de som köper det här chassiet ändå skulle byta ut fläktarna mot ett par tystare.

Sant!

Visa signatur

Lyssna till vad jag menar, inte vad jag säger!
|| Win11 x64 -- AMD Ryzen 7 3700x @ 3.6GHz -- Noctua NH-U14S -- Asus ROG Strix B450-F Gaming -- Zotac GeForce RTX 3070 Twin Edge OC -- Kingston HyperX Fury Black DDR4 2x16GB @3600MHz -- Samsung 970 EVO Plus 1TB M.2 SSD -- Corsair RM750x 2021 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohannesKBA
Det ser schysst ut för ett pris på 650kr.

Jo väldigt schysst

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

nästan exakt som nzxt rouge chassit, fast inte plats med lika många fläktar och lite mindre. annars är de ju nästan identiska.

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt! Håller med ovan om att det är positivt att slippa få med skräpfläktar.

Permalänk
Medlem

trevligt att tillverkarna äntligen börjar fatta att det ska vara 120mm-fläktar i lådorna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt att dom har 2 3½" på sidorna och att dom är på långkant så dom inte värmer varandra, dock kunde dom varit gummiupphängda. Sen är ju det inte bra med de helt perforerade sidorna.

Sen ser jag personligen minst 4 usb på framsidan idag.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk

Men var och när och hur kan man få tag på det?

Permalänk

Skulle snarare säga att den funkar bäst som LAN-burk (förutsatt att man får plats med långa grafikkort). Perforerade sidor är ju bra för ventilationen, men inte särskilt bra ur ljudsynpunkt. Perforeringen tillsammans med 2st 120mm-fläktar ger nog rätt bra kylförmåga.

Som HTPC vill man ofta hellre ha en burk i desktopformat, så att den får plats i en TV-bänk och man vill ha hela sidor, så att inte så mycket ljud slipper ut.
Även som skrivbordsdator,så prioriterar man ju ofta låg ljudnivå också.
Däremot för en LAN-burk är det ju bra med litet format och bra kylförmåga och ljudnivån är sekundär.

Detta sagt kan man nog ändå få en rätt tyst burk om man väljer tysta 120mm-fläktar, tystående nätaggregat och passivt kylt (inte så kraftfullt) grafikkort, eller kör på moderkortets inbyggda grafikkrets. Gummiupphängning av hårddisken går ju att fixa i en av 5 1/4"-platserna.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Coolt. Och man kan ju stapla 2-3 sådana under skrivbordet.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohannesKBA:

Men var och när och hur kan man få tag på det?

På caseking.de om en vecka eller två

För övrigt tycker jag det ser riktigt lovande ut, en blu-ray spelare i ena 5.25-facket, en fläktkontroll i det andra. Plexi kan man modda på istället för mesh som det är nu, och grafikkort lär inte vara svårt att få plats med, om man inte är väldigt sugen på hd5970. Jag gillar !