Underligt problem - Acer Ferrari 1000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mm34s
Registrerad
Jul 2009

Underligt problem - Acer Ferrari 1000

Goddagens!

Sökte lite på forumet och hittade lite trådar rörande mitt problem, men de gav inget konkret svar och dessutom kändes det dumt att skriva i trådar från 2006-2007.

Hur som helst, jag har en Acer Ferrari 1000 som strular lite. När jag lyssnar på musik, tittar på film eller spelar spel så upplever jag små lagg i ljud och muspekare. Dessa kommer lite då och då med ett intervall på ca 2-5 minuter.

Det som jag har kommit fram till hittills är att det kan bero på att datorn är inställd på "energisparläge" vilket clockar ned processorn? En annan sak kan vara att hårddisken inte riktigt hänger med (Hitachi Travelstar 5K160, 5400RPM, 8MB)?

Någon som kan komma på fler orsaker till detta, något udda, problem? Allt hjälp uppskattas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007

Har du testat och köra utan energisparläge och se om det är någon skillnad ?

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
mm34s
Registrerad
Jul 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hultent3
Har du testat och köra utan energisparläge och se om det är någon skillnad ?

Jepp, det har jag men det hjälper tyvärr inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Hej jag har ochså en acer ferrari 1000 och har exakt samma problem, så du är inte ensam om det. Jag lämnade in min dator i samband med ett försäkringsärende och fick tillbaka en dator med helt ny hårdvara enligt acer. När jag fick tillbaka datorn så var det flera fel på den:
1) de hade glömt att koppla in de externa knapparna för bluetooth och wifi och kåpor som ska täcka skruvar.
2) lagg i ljudet när jag lyssnar på musik, ser på film eller spelar spel.
3) lagg i musplattan, vissa områden reagerar väldigt konstigt och muspekaren "hoppar"
4) Döda pixlar på skärmen

Så jag lämnade in datorn igen och fick tillbaka den men problemet med lagg i ludet och musplattan kvarstår. Detta är oerhört irriterande och inte acceptabelt när hela processen har tagit över 2mån. De döda pixlarna gjorde de inte heller något åt (pixelpolicy).