Rekordmånga moderkort med Intel P55

Permalänk
Melding Plague

Rekordmånga moderkort med Intel P55

Om bara några timmar är det dags för lanseringen av Lynnfield. Den nya processorn möts upp av fler moderkort än vid någon annan lansering genom tiderna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Yeah!!! Najsigt som fan!

Men de glömde lägga till evga ^^

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Mums, det blir mycket å välja på! Och många produkter betyder stor konkurrens som betyder (iaf lite) lägre priser.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Nice :). Dock känns inte detta som processorerna som kommer ta över efter min Q9550

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Mums, det blir mycket å välja på! Och många produkter betyder stor konkurrens som betyder (iaf lite) lägre priser.

word

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Yeah!!! Najsigt som fan!

Men de glömde lägga till evga ^^

De glömde även XFX tror jag :P? Men nu ska vi ej diskutera detta ;D

Permalänk
Medlem

Kan ju lägga till att SATA3 inte finns annat än som expansionskort som inte skickas med till alla modeller.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Vilken djungel

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Kan ju lägga till att SATA3 inte finns annat än som expansionskort som inte skickas med till alla modeller.

P7P55D Premium har SATA 6,0 Gbps direkt på PCI Express x4. Finns säkert fler modeller som har, men har inte hunnit gå igenom alla än.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Många produkter kan också betyda högre priset då de inte kan ta in lika många kort = dyrare. Dock bara om de nu väljer att ha nästan alla korten i lager dvs.

Permalänk
Medlem

Asus Maximus III Formula var ju grymt snyggt!

Men som med min nuvarande rigg så väntar jag in alla tester och användarkommentarer som bör finnas om några månader,,

köpte ju Ds4 pga att det var ett sjukt poppis kort och klockarvänligt..

Hoppas att de går ner i pris på både processor och moderkort efter första halvåret så ska jag nog byta efter jul eller nåt.. kanske har kommit nåt ännu mumsigare då =D

men som sagt,, tycker det är snyggt att de börjat designa mer å mer moderkort nu.. Kanske man vill köra med fönster på sitt nästa chassi

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Avstängd

Innebär detta slutet för sunkiga nätverkskretsar från realtek?

Permalänk

När kan vi vänta oss en recension på ett/flera av dessa nya moderkort?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Innebär detta slutet för sunkiga nätverkskretsar från realtek?

Nepp

Visa signatur

Balle

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Innebär detta slutet för sunkiga nätverkskretsar från realtek?

Vad är det för fel på dom?

Permalänk
Medlem

Några av de stora, dvs komplett, inet och dustin, visar några var, alla har några asus, men någon har gigabyte, någon har msi, och liknande, ingen har alla eller åtminstone många av dem:P Dessutom har komplett bara 2 processorer, inte den dyraste av dem tre.

Annars verkar det bli en bra processor-höst. Verkar bli och är roligt att se.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Det blir iaf en i5 sedan vet jag inte om jag ska ta Asus EVO eller Deluxe versionen.. Någon som vet skillnaden mellan dem och vad den kontrollen man får med deluxe versionen används till?

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Medlem

Ser VERKLIGEN fram mot SweC's test, ska bli mycket spännande läsning

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

En liten julafton imorgon då alltså!
Ska bli riktigt kul att få läsa en ordentlig recension imorn. Blir nog till att ta med datorn till plugget och lusläsa artikeln på lunchen.

Sedan blir det en lite större julafton när man skrapat ihop mer pengar
Som det ser ut nu så är ju 860 mest intressant, men dimman lär ha lättat till imorn.

Herr Dimestam,
Jag hoppas innerligt att det kommer ett test på moderkort också! Nu när vi redan från början har en hel djungel att rota oss igenom

Förväntningarna på cputestet är högt ställda, men inte orealistiskt höga! Jag hoppas och tror att ni har gjort ett grundligt jobb

Edit: Ja, jag kan ju inte skriva idag alltså...

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem

tycker prisern ser ganska bra ut över lag... (-:

Permalänk
Medlem

Blickar framåt ganska omgående här och undrar hur intels kommande roadmap ser ut, någon som har en vettig länk?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CatchMe
Blickar framåt ganska omgående här och undrar hur intels kommande roadmap ser ut, någon som har en vettig länk?

http://www.sweclockers.com/nyhet/9701-intels_processorplaner_...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TampongTomte

Herr Dimestam,
Jag hoppas innerligt att det kommer ett test på moderkort också! Nu när vi redan från början har en hel djungel att rota oss igenom

Verkar så

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Verkar så

Trevligt värre! Massor med smaskig läsning imorgon alltså!

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Avstängd

SATA är ju på 3 gbit/s till P55.
Men P55 till CPU är ju bara 2 gbit/s på DMI, vad dåligt.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
SATA är ju på 3 gbit/s till P55.
Men P55 till CPU är ju bara 2 gbit/s på DMI, vad dåligt.

Nej, DMI är på 2 GB/s.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Vad är det för fel på dom?

Främst två saker.

1. Ostadiga drivrutiner för 64 bit vista/win7 . Beroende på humör så drar de länk på 10, 100 eller gigabit. Fungerar ofta om man startar datorn från helt avstängd. Fungerar klart sämre om man har haft den i standby/sleep. Äldre drivrutiner marginellt bättre än nya. Beter sig dessutom olika beroende på tillverkare av switchen som de är kopplade till.

2. Dåligt stöd från mer affärsinriktade applikationer. I synnerhet Vmware vsphere och liknande.

Realtek duger till slösurfande och sporadisk nätkontakt dock. Det finns en anledning till att man inte ser realtek i servrar

Permalänk
Medlem

Lynnfield kommer bli en fruktansvärd succé för Intel.

Permalänk
Medlem

Jag ser verkligen fram emot imorgon, har ni embargo på moderkorten också eller kan ni säga vilka modeller som ni testar ?

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Lynnfield kommer bli en fruktansvärd succé för Intel.

Och förmodligen en stor besvikelse för många användare som flyttar över från socket 775 och inte märker speciellt stor skillnad eller ingen alls

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Tycker fan synd om amd dom kommer in te ha en chans att mäta sig med lynnfield då största delen av alla datoranvändare än intel-fanboys bland annat.