Permalänk
Medlem

Fotbollstråden

Troligtvis finns det en och en annan fotbollspelare på Swec and skulle vara kul att byta erfarenheter och höra hur det går för andra

Själv bytte jag nyss lag från ett lokalt lag där jag bor till en av Stockholms största klubbar. Och nej, jag är ingen talang, inte i närheten faktiskt.
I tre år känns det som att jag har stått stilla i utvecklingen. Mycket pga tränare som inte engagerat sig men framförallt spelare som inte haft någon ambition. Så laget la ner i våras och nu spelar jag för ett 92or gäng faktiskt, även ifall jag är en 93a som stått stilla i utvecklingen dom senaste åren.
Det gör inte saken lättare kan jag säga. Men jag försöker och kommer på alla träningar och matcher jag blir uttagen till (1 match för tillfället). Detta är bara ett baslag och inget elitlag så man kan ju arbeta sig uppåt.

Saken är den att jag börjat få upp intresset för fotboll igen. Med spelare som vill spela fotboll, med tränare som har ambitioner och ett lag som kan vinna matcher (vann i princip aldrig i mitt förra lag).
Äntligen får jag vara med i ett passningsspel... Under matchen får man en passning, som man sen kan skicka vidare. Har nästan aldrig fått uppleva det dom senaste åren...

Permalänk
Medlem

Är det BP92 ?

Permalänk
Medlem

Ett av dom hundra Bp92?

Permalänk
Medlem

Haha tänkte också på det

Permalänk
Medlem

Haha nejnej Är anti-BP, ogillar verkligen dom.

Permalänk
Medlem

lite kort om min karriär som 92a!
Så spelade jag med Unik Uppsala Näs IK som var Upplands bästa p92, vi vann sex dm irad. Hade många spelare i Upplands laget, jag var en av dem ett tag. Vi byte förening till Sirius för att ekonomin inte höll i UNIK och i Sirius han jag spela Nike premier cup (sm 11manna) där vi kom 3a, åkte ut mot malmö ff. Sedan kom vi 4a i Futsal sm där vi åkte ut mot gais och tappar en 3-0 ledning.
Förlorade även mot BP med 3-1 i detta sm.

Det var endast vi och BP som var med i både sm i futsal och 11manna.
Det var lite kort, sedan kom vi 3a i AIK golden cup där vi slog hammarby när de var som bäst.
Tror även det var kvarten vi lirade i Gothia ett år

Det var bara lite snabbt mina erfarenheter, men nu har jag dragit mig tillbaka och spelar med UNIKS alag, det är för att hålla igång på sommaren, det är innebandy som gäller nu

As nice tråd, hoppas flera skriver lite om sin karriär!

Permalänk
Medlem

Jag spelade typ en match i sundbybergs IK när jag var jättejätte liten. Sen slutade jag, fick dock en medalj på nått vänster.

Permalänk
Medlem

Nu var man klubblös igen... Laget la ner. Två lag på en säsong kan ju inte vara bra??
Blir antingen herrfotboll eller paus ifrån fotbollen. Ingen mer s:t Eriks cup för min del tack!

Permalänk
Medlem

Tjena!
behöver lite tips på nya fotbollsskor, då dom gammla är för små. dom ska finnas på Intersport eller Teamsportia. pris kanske 0-2000kr

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

Tjena!
behöver lite tips på nya fotbollsskor, då dom gammla är för små. dom ska finnas på Intersport eller Teamsportia. pris kanske 0-2000kr

Några som sitter bra? (A) nee men spelade för något år sedan i juniorerna och hade ett par puma och ett par predator. Fick sjukt bra träff med puma skorna men bra skruv med predator skorna, så jag vet inte

Permalänk
Medlem

jag har predator skorna nu fast dom är för små ;P
fast det lutar lite åt Nike vapor mercurail V

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av fuerte:

lite kort om min karriär som 92a!
Så spelade jag med Unik Uppsala Näs IK som var Upplands bästa p92, vi vann sex dm irad. Hade många spelare i Upplands laget, jag var en av dem ett tag. Vi byte förening till Sirius för att ekonomin inte höll i UNIK och i Sirius han jag spela Nike premier cup (sm 11manna) där vi kom 3a, åkte ut mot malmö ff. Sedan kom vi 4a i Futsal sm där vi åkte ut mot gais och tappar en 3-0 ledning.
Förlorade även mot BP med 3-1 i detta sm.

Det var endast vi och BP som var med i både sm i futsal och 11manna.
Det var lite kort, sedan kom vi 3a i AIK golden cup där vi slog hammarby när de var som bäst.
Tror även det var kvarten vi lirade i Gothia ett år

Det var bara lite snabbt mina erfarenheter, men nu har jag dragit mig tillbaka och spelar med UNIKS alag, det är för att hålla igång på sommaren, det är innebandy som gäller nu

As nice tråd, hoppas flera skriver lite om sin karriär!

Min karriär sluttade nångång i 6:an då jag var mer än 1 huvud längre än andra så dom hann inte ikapp mig när jag sprang med bollen och målvakten våggade inte stå kvar i målet hehe men sen växte dom ikapp någongång i 7:an och 8:an ... har alldrig satsat på football, körde lite basket istället

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Tjena!
behöver lite tips på nya fotbollsskor, då dom gammla är för små. dom ska finnas på Intersport eller Teamsportia. pris kanske 0-2000kr

Fotbollsskor är väldigt individuellt. Det bästa du kan göra är att dra ner till team sportia eller intersport och testa flera olika skor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nmc:

Några som sitter bra? (A) nee men spelade för något år sedan i juniorerna och hade ett par puma och ett par predator. Fick sjukt bra träff med puma skorna men bra skruv med predator skorna, så jag vet inte

Jag använder och kan bara använda Adidas för att mina fötter är så smala och långa, däremot så är det så att många mina kompisar som har större tår kan mest ha Nike eftersom de är så runda och stora där framme i skon.
Puma har ungefär samma passform som Adidas så om du har använt dessa skormärken så kommer du nog inte gilla Nike.
Just nu använder jag ett par sådanna här: ADIDAS X ABSOLADO X FG SR och andra Herr p stadium.se
Jag orkar inte spendera mer på fotbollsskor ändå, de slits ju ändå sönder på en säsong så det blir ganska dyrt i längden om man köper skor för 2k varje gång.

Visa signatur

Suup

Permalänk

Jag har också börjat iår med fotboll jag är 85a och spelar i div6 med mina kompisar just för att vi ska ha något att göra på sommaren, spelar vi match på helgerna så blir det seger öl eller gravöl efter matcherna Senaste matchen förlorade vi med 9-0, men lika glada var vi för det.

Köpte ett par adidas copa mundial lätt de skönaste dojjorna på länge.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

Det blev sånahär fotbollsskor

kostade 1200 på intersport, riktigt sköna

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag