Mc Afee + Windowns brandvägg problem! Inget funkar!

Permalänk
Medlem

Mc Afee + Windowns brandvägg problem! Inget funkar!

Hejsan!

Min kära mor har köpt sig en ny dator (HP Compaq 6730s) för inte allt för länge sen. Tyvärr så är det en jävla massa krångel med den. Speciellt när det gäller brandväggen. Den blockerar nämnligen allt! Verkligen allting som har med internet att göra. MSN, Spotify, uTorrent, Firefox, Google Chrome, you name it!

Har försökt hjälpa henne hela kvällen med med detta problem men utan någon som helst lycka...
Så nu väder jag mig till några som kan, Sweclockers folket.
Är det någon som har några tips på hur jag kan åtgärda dessa problem?
Jag sökte i forumen men utan att hitta den information jag söker...

Tacksam för all informaiton som kan leda till nått.
Mvh, Aoucks.

Permalänk

Du kan ju testa avast home som är gratis för hemanvändare och finns att ladda ner från http://www.avast.com

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Vad exakt har du gjort för att försöka lösa problemen?

Lite information om hur internet,lan,wifi är kopplat använder router etc.

Permalänk

Avinstallera McAffe och stäng av windows brandväggen och installera Norton 2009, den blockerar inget.

Visa signatur

HP Pavilion dv6756eo > Core 2 duo T7250 > 2 gb 667Hz ram > 250 Gb 5400 rpm Hdd > Geforce 8400 M GS 256 mb

Permalänk
Medlem

Hej...

Så här ligger det till...

Köpte en bärbar dator (HP Compaq 615) med Vista Basic i... på köpet fick jag förinstallerat McAfee Total Security som jag avinstallerade (med Revo Uninstaller)... grejen är att Windows Säkerhetscenter visar att både Windows-brandväggen och Total Security (McAfee) är aktiverade!?

Då undrar jag om McAfee är verkligen avinstallerad eller är det nån märklig bugg i Windows Vista...?

Tacksam för alla svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andrkavr
Hej...

Så här ligger det till...

Köpte en bärbar dator (HP Compaq 615) med Vista Basic i... på köpet fick jag förinstallerat McAfee Total Security som jag avinstallerade (med Revo Uninstaller)... grejen är att Windows Säkerhetscenter visar att både Windows-brandväggen och Total Security (McAfee) är aktiverade!?

Då undrar jag om McAfee är verkligen avinstallerad eller är det nån märklig bugg i Windows Vista...?

Tacksam för alla svar!

Kom igen.... någon vet väl!?

Permalänk

Pröva med att köra recovery en gång, det kanske kan lösa dina problem.