Permalänk
Medlem

Skellefteå arbetar ner Brynäs på bortaplan, underbart att se laget göra en riktig kämpa-seger.
Luleå tog ner Tälje som lyckades vinna första mot LHC, mycket mål. Ett par riktigt fina baljor av Abbot's.

Norrlandsmedgång igår, skojj

Permalänk
Medlem

2-0 mot LHC idag! HELT UNDERBART! Känns bara bättre och bättre Men man ska inte ropa SM GULD innan allt är över ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Whats up LHC lixom ?

Permalänk
Medlem

Jo, känns som LHC har lite kvar att bevisa..
HV plockade i alla fall 3 pinnar till så jag är nöjd

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Suck en hel period borta mot Rögle och inte ett mål har vi gjort! För dåligt Och snart ska man dra sig för att lira innebandy så man kan inte lyssna klart hela matchen heller...

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

4-1 i andra nu till DIF mot Fisk HC! Riktigt fint.

Permalänk
Medlem

Äntligen en vinst! En riktigt bra match av Rögle!

Permalänk

Krüger leder poängligan, snart drar han ifrån!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Krüger är min gud, sjuk grabb!

Permalänk
Medlem

Underhållande match på hovet idag tycker jag allt. Första var väl inte så bra sett från Brynäsögon men det blev ju helt okej tillslut.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Jo, synd att vi inte kunde hålla tätt. Vi ledde ju trots allt med 3-0 och det ska räcka mot ett lag som gjort minst mål i ES. Sen att gamlingen molin kvitterar i sista minuten gör ju inte saken bättre...

Permalänk
Medlem

ÅÅÅH Vad det är underbart att tysta frölundaiterna och se dom gå hem innan matchen är slut Dom ska då alltid skryta om hur bra dom är men ändå går dom innan 6-2 borta mot Frölunda känns förbaskat skönt!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Grymt skönt med seger mot lhc. Äntligen första trepinnarn hemma. Trea i serien är fint. Credd till bif som spöade hv hemma.

Permalänk
Medlem

Underbar seger mot Hv idag alltså. 11 insläppta mål på 6 matcher. Bäst i serien (tillsammans med Fbk). Synd på Bertilsson som utgick med hjärnskakning.. Däremot roligare att se Rödin. Han är min nya favoritjunior alltså!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Han är min nya favoritjunior alltså!

Jag säger bara: Krüger!

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Haha gick bra för FBK ikväll Härligt att Lule kunde vinna en uddamålsmatch med Måste ta mig upp till Lule och se någon match denna säsong allt annat vore skandal!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Andra trepoängaren i rad för Brynäs. Skönt att dem inte förlorat en enda bortamatch ännu. Och jag bara älskar att Fbk fick stryk när man känner en kaxig person som hejar på dem.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Andra trepoängaren i rad för Brynäs. Skönt att dem inte förlorat en enda bortamatch ännu. Och jag bara älskar att Fbk fick stryk när man känner en kaxig person som hejar på dem.

Tredje...

Var iväg och såg Skellefteå - Hv71 utan egentliga förhoppningar om att Skellefteå skulle vinna med tanke på HV's dominans mot färjestad.
1a perioden var det mycket fram och tillbaka och inga riktigt farliga chanser även om AIK vann skotten med 10-5.

Andra däremot - Skellefteå åkte ifrån HV på alla plan och vann perioden rättvist.
Dom flesta tidningar skriver sen att HV började ta över i tredje perioden - Sanningen är väl den att Skellefteå spelade säkert hemåt - tight försvarsspel.
Det räckte hela vägen trots straff i slutet av matchen.
4e Line gjorde 2 av 3 mål!

Fortsätter Skellefteå spela på det sätt dom visade i andra perioden så kommer det inte vara många lag som kan hänga med. (skotten efter andra var 30-9 eller liknande)

Mvh

Permalänk
Medlem

Japp tredje raka. Ruskigt dyrköpt dock då Lasse Jonsson skar av sid muskler i vaden Borta minst 1 månad.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Ska följa med farsan och se LHC - BIF nu.. Han och lillasyrran är Brynäsare men har blitt sjuker så jag fick ställa upp och följa med istället.. Kul att kolla på 2 lag man inte håller på Bara hoppas det blir en underhållande match och att LHC förlorar för dom håller jag inte högt!

Får hoppas på att Lule kissar ner (inte ordagrant) Modo ikväll då. Tror dock på en jämn match där vi får se hur det går!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Jahapp, kom precis hem från matchen. Ont i huvudet efter all öl och hes i halsen. Riktigt dålig match av Djurgården, fy fan. Torska mot rögle hemma bådar ju inte gott inför kommande matcher. Men vi tar nya tag mot slutspel!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Ska följa med farsan och se LHC - BIF nu.. Han och lillasyrran är Brynäsare men har blitt sjuker så jag fick ställa upp och följa med istället.. Kul att kolla på 2 lag man inte håller på Bara hoppas det blir en underhållande match och att LHC förlorar för dom håller jag inte högt!

Får hoppas på att Lule kissar ner (inte ordagrant) Modo ikväll då. Tror dock på en jämn match där vi får se hur det går!

Sämsta matchen på mycket länge från bådas håll. Ruskigt tråkig match var det. Totalt avslagen!

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Sämsta matchen på mycket länge från bådas håll. Ruskigt tråkig match var det. Totalt avslagen!

Ja den var totalt värdelös.. Tur man inte betala den själv Och målen... Sån jädrans tur LHC ska ha. USCH!

Gött att Lule vann mot Modo Men nu får någon mer kedja producera om vi ska nå slutspel

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Grymt med andra raka segern, och mot serieledande HV71. Är nog inte bara vi Djurgårdare som blev glada för den vinsten. Första vinsten hemma mot hv sen 2005 också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Grymt med andra raka segern, och mot serieledande HV71. Är nog inte bara vi Djurgårdare som blev glada för den vinsten. Första vinsten hemma mot hv sen 2005 också!

Fasen också!
Lyssnade på matchen på sr, lät som det var rätt bra drag i arenan också. Nåja, får väl bita i ödmjukspajen och gratulera till poängen!

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Tack Scanian, haha Av dömma av ditt namn skulle jag nästan tro att du hejade på ssk.

Permalänk
Medlem

Är du glad idag gavve? haha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Är du glad idag gavve? haha

Glad över hur Brynäs spelar nu mer än att dem spöade just Dif. Var annars en periodvis ganska underhållande match måste jag säga. Markström var ju ganska okej i mål också. Men det börjar man ju bli van med då han släpper in i snitt 1.86 mål per match och har en räddningsprocent på nästan 93%. Difs "juniorkjedja" är iaf ruskigt rolig att se. Hietanens mål i PP var ju ganska snyggt också, riktigt klappklapp spel som det ska se ut i PP.

Vad tyckte du själv om matchen?

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem

Såg tyvärr inte matchen, men jag vet att brynäs inte släpper in särskilt många mål, dock så är det väl samma sak framåt. Jag håller med angående juniorkedjan, riktigt kul! Har själv gått i samma skola som engqvist och har snackat med hans brud några gånger då vi gick i samma parallell klass några år Hur som helst så måste vi spöa TIK hemma imorgon.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Såg tyvärr inte matchen, men jag vet att brynäs inte släpper in särskilt många mål, dock så är det väl samma sak framåt. Jag håller med angående juniorkedjan, riktigt kul! Har själv gått i samma skola som engqvist och har snackat med hans brud några gånger då vi gick i samma parallell klass några år Hur som helst så måste vi spöa TIK hemma imorgon.

Fast samtidigt kan du tänka såhär. Vi har bara gjort 4 mål mindre än t.ex. färjestad medan vi släppt in 8 mål mindre än dem.

Spöar ni inte Tik hemma då vet jag inte vad. Timrå och Modo är ju skämt än så länge. Men Dif verkar ju ha svårt hemma av någon anledning..

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."