Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Acer emachines

Hejsan jag tänkte köpa en dator för ett skapligt pris som jag kan ta med mig när jag reser! jag såg då på komplett ett super erbjudande

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=484996

bra grejor för bra pris tycker jag ialf men tänkte höra om det är någon anan som kanske redan har en sådan som kan svara på om den är duglig att spela T.ex HON (heroes of newerth) , Warcraft 3 eller kanske bätre en så?

eller har du en anan dator i samma pris klass så tipsa gärna! öppen för förslag!

jag vet juh att kvalite är viktigt på en bärbar o man brukar inte veta det fören man köper den så tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

glömde nämna att storleken inte spelar någon roll! juh större desto bätre! efter som jag spelar mycket Dota och dylikt så vill jag gärna ha stor skärm o så vidare..

* Använd 'Ändra'-knappen istället för att bumpa tråden med nytt inlägg. Nu hade du lite mer info att komma med så det får passera denna gången. Rena bumpar leder till att tråden låses och du blir utan hjälp. /videfix *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2008

Acer generellt är ganska kass kvalité och e-machines är väl deras budgetserie, så jag skulle se mig om efter något annat märke helt klart,

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

okej hur e det med acer extensa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2002

köpte mig själv en http://www.webhallen.com/prod.php?id=104296

fast med vista för 3990:- installerade Linux på den.

Var själv väldigt kritisk mot acer förut men måste säga att efter att ha känt o klämt på denna emachines och acer modeller så måste jag säga att de har bättrat sig. Emachines är Acers budgetserie eller nått form av dotterbolag.

Tycker dock kvaliten känns riktigt bra de man dock får göra avkall på är finesser som esata , firewire tv-out mm. Men de är väl inte det man direkt kollar på en sån här billig burk.

Toshiba C70D Amd A8-6410 (2,0Ghz - 2,4Ghz) 16GB Ram Radeon R5 1TB Asus VP278H
Asus X550C Intel i7-3537U (2,0Ghz - 3,1Ghz) 8GB Ram Intel HD 4000 750GB
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB