HP Pavilion dv6000, skärmstörningar

Permalänk
Medlem

HP Pavilion dv6000, skärmstörningar

Hejsan

Jag har haft min bärbara dator i ca. 1 år nu och det var inte förrän förra veckan då jag köpte en ny skärm (BenQ G2420HD) som jag upptäckte ett väldigt störande skärmflimmer.

Nu till problemet; Detta skärmflimmer försvinner direkt när jag drar ur strömkabeln till datorn och kör på batterierna. Jag har testat att flytta datorn så långt bort från skärmen som kabeln räcker, men direkt när strömkabeln kopplas in i datorn uppstår skärmflimret.

Finns det någon kabel som skyddar mot dessa störningar eller finns det någon annan lösning?

Jag har försökt kontakta HP:s support genom både chat och mail men inget av dessa fungerade.

All hjälp uppskattas

Permalänk
Medlem

Tankte uppdatera traden med vad som storde, har dock ingen losning pa problemet.

Det som storde var strommen in i datorn. Nar stromkabeln drogs ut ur barbara datorn slutade skarmflimret direkt. Laste nagonstans att HP har satt i daliga moderkort i datorerna vilket kan vara anledningen till storningen.

Om nagon kan tanka sig en losning, posta garna ett svar.

Permalänk
Medlem

Hej har fram tills idag haft en HP Pavilion DV9041EA själv med PRECIS samma problem. Extremt irriterande måste jag säga, hittade aldrig någon lösning trots mycket sökande. Verkar som att det är något med deras moderkort helt enkelt....