Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Clevo W860CU

Tja!

Efter att ha letat efter en bra bärbar dator som skulle passa mina behov, så fastnade jag först för Clevo M860TU hos Notebookguru.de. Men efter att jag läst att det skulle komma en ny modell så väntade jag. Nu har Clevo W860CU börjat dyka upp på vissa sidor och nu så har jag hittat en på Kobaltcomputers.co.uk

Spec:

G860
Chassis - :: G860 Black/Silver
Screen - :: 15.6" 1920x1080 Full HD+ X-Glass
Processor - :: Intel® Core i7 720QM Quad Core Processor 1.60GHz 6MB Cache
Video Card - :: NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB GDDR3
Memory - :: 4GB DDR3 PC3-10600 1333Mhz CAS9 2x 2GB DIMMs
Hard Drive - :: 500GB 7,200rpm SATA-II with 16MB Cache
Operating system - :: No Operating System Required - £75 Cash Back after purchase!
Optical Device - :: Blu-Ray ROM / DVD±R/W
Bluetooth - :: Bluetooth V2.0 Module
7 in 1 card reader - :: 7 in 1 card reader
Keyboard - :: English UK
Soundcard - :: Integrated High Definition Audio
Power Cable - :: European
Warranty - :: 2 Year - European Collect & Return

Hela kalaset kommer gå på £1.611.79 (ca 17.944:-) inklusive frakt, och jag ska eventuellt få £75 (ca 835:-) tillbaka. Gjorde en liknande konfigurering på Deviltech.de och det slutade på €1.774 (ca 18.162:-) utan frakt.

Min fråga är nu ifall jag ska slå till på den här eller vänta tills Notebookguru.de kommer ut med sina priser? Och finns det några eventuella problem som jag inte har tänkt på?

/JP

CPU: Intel 3930k @ 4.5GHz (Vattenkyld) MB: Asus Rampage Extreme IV X79 (Vattenkyld) GPU: 2st GTX680 2GB @ 1200MHz (Vattenkyld) RAM: 32GB @ 1866MHz Chassi: Phanteks Enthoo Primo PSU: Silverstone Platinum 1000W SSD: 2st Samsung 850 EVO 512GB (RAID 0) HDD: 2st WD Green 2TB Skärmar: 3st Dell U2515H Ljudinterface: Propellerhead Balance Högtalare: 2st Genelec 8020BPM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2006

Jag tror att priserna kommer ligga på ungefär samma nivå ett tag framöver i alla fall, men det är ju jag

Problem? Tangentbordet är ju engelskt men det är ju inte något större trassel... Annars kommer jag inte direkt på något, har för mig kobalt är kända för att ha bra service också men är möjligt att jag blandat ihop det med något anant företag.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Re: Clevo W860CU

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JasPlan
Tja!

Efter att ha letat efter en bra bärbar dator som skulle passa mina behov, så fastnade jag först för Clevo M860TU hos Notebookguru.de. Men efter att jag läst att det skulle komma en ny modell så väntade jag. Nu har Clevo W860CU börjat dyka upp på vissa sidor och nu så har jag hittat en på Kobaltcomputers.co.uk

Spec:

G860
Chassis - :: G860 Black/Silver
Screen - :: 15.6" 1920x1080 Full HD+ X-Glass
Processor - :: Intel® Core i7 720QM Quad Core Processor 1.60GHz 6MB Cache
Video Card - :: NVIDIA® GeForce® GTX 280M 1GB GDDR3
Memory - :: 4GB DDR3 PC3-10600 1333Mhz CAS9 2x 2GB DIMMs
Hard Drive - :: 500GB 7,200rpm SATA-II with 16MB Cache
Operating system - :: No Operating System Required - £75 Cash Back after purchase!
Optical Device - :: Blu-Ray ROM / DVD±R/W
Bluetooth - :: Bluetooth V2.0 Module
7 in 1 card reader - :: 7 in 1 card reader
Keyboard - :: English UK
Soundcard - :: Integrated High Definition Audio
Power Cable - :: European
Warranty - :: 2 Year - European Collect & Return

Hela kalaset kommer gå på £1.611.79 (ca 17.944:-) inklusive frakt, och jag ska eventuellt få £75 (ca 835:-) tillbaka. Gjorde en liknande konfigurering på Deviltech.de och det slutade på €1.774 (ca 18.162:-) utan frakt.

Min fråga är nu ifall jag ska slå till på den här eller vänta tills Notebookguru.de kommer ut med sina priser? Och finns det några eventuella problem som jag inte har tänkt på?

/JP

Hört att kobalt är bra. Dessutom betalar de frakten både fram och tillbaks om datorn skulle gå sönder. Det gör inte notebookguru, de betalar bara när de skickar tillbaks den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Att priser kan förändras så mycket på en dag!!!

Priset gick upp till £1.656 på Kobalt och €1.833 på Deviltech. Det bevisar att man ska slå till direkt när man ser ett bra pris...

Hur som helst så har jag beställt G860 från Kobalt och väntar nu ivrig på den slänger upp några bilder på den när jag väl får den, redan nästa vecka om jag har tur

CPU: Intel 3930k @ 4.5GHz (Vattenkyld) MB: Asus Rampage Extreme IV X79 (Vattenkyld) GPU: 2st GTX680 2GB @ 1200MHz (Vattenkyld) RAM: 32GB @ 1866MHz Chassi: Phanteks Enthoo Primo PSU: Silverstone Platinum 1000W SSD: 2st Samsung 850 EVO 512GB (RAID 0) HDD: 2st WD Green 2TB Skärmar: 3st Dell U2515H Ljudinterface: Propellerhead Balance Högtalare: 2st Genelec 8020BPM

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jul 2004

Säkra källor:) har meddelat mig om att det inom en snar framtid kommer en ny SVENSK butik som säljer bärbara från Clevo däribland W860CU.

Samma källa meddelar att priserna kommer att vara överkomliga även i internationella mått.

De enda svenska aktörerna jag känner till idag som säljer datorer med någorlunda prestanda är:

Dell/Alienware
GGS Data
Cizmo

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Vad är det för butik då
Vill veta nu

Säkra källor har du säger du (vill veta nu )

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jul 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
Vad är det för butik då
Vill veta nu

Säkra källor har du säger du (vill veta nu )

Jag kan inte säga det än. Men jag försäkrar dig att om senast 2 veckor så kommer du att veta det tillsammans med alla andra.

Om du inte hört något då så får du gärna misskreditera min trovärdighet, men det kommer du inte göra när du förstår humorn i mitt inlägg.

PS. Glömde Zepto bland svenska aktörer.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JasPlan
Att priser kan förändras så mycket på en dag!!!

Priset gick upp till £1.656 på Kobalt och €1.833 på Deviltech. Det bevisar att man ska slå till direkt när man ser ett bra pris...

Hur som helst så har jag beställt G860 från Kobalt och väntar nu ivrig på den slänger upp några bilder på den när jag väl får den, redan nästa vecka om jag har tur

Ja bra, kobalt verkar riktigt bra Ja släng upp några bilder när du fått den

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2007

Tjenare

Lånar tråden lite. Försöker installera min drivrutin från skivan som gäller bland annat web kamerna, men det står att jag måste "enable" kameran innan jag installera drivrutinen. Hur gör jag eller löser detta?

Mvh