Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Acer Aspire 7738G

Acer bra eller anus?
Vilka märken är det som har bäst kvalite när det gäller laptop?
Har kollar på Acer Aspire 7738G och den verkar prisvärd.
Vad ska jag ha datorn till?
Surfa och kolla på film via projektorn, packa upp stora filer. Denna dator har ddr3 minnen och det är väl ganska bra eller?
Skulle vilja att den hade lite snabbare hårddisk kanske. Stort plus om datorn är tyst.
Dator kommer att vara igång cirka 10tim om dagen. Min gamla Acer höll ganska exakt 2,5 år.
Är det kanske något annat märke jag ska kolla på när det gäller kvalite?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2005

Ingen som har någon åsikt om Acer som laptop?
Kvalite och prismässigt vilka märken man ska titta på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlshamn
Registrerad
Aug 2007

Jag tycker den verkar väldigt bra, är själv inne på att köpa den. Vet inte om du ska spela något på den, men grafikkortet klarar crycis på hög upplösning utan vidare problem. DDR3-minnen är några av de modernaste vad jag har hört så de är mycket bra minnen att använda om du inte vill lägga ett par 1000 på ett par "monsterminnen". Nackdelen med denna datorn är att bateritiden verkar bara ligga på 2-3 timmar. Går att lägga till 2000 också om du vill ha en blue ray spelare.

Har inte suttit vid en av dessa lap tops live, men jämför man den med min stationära, som är fullt duglig för vad du skriver att du ska använda den till, så verkar denna ännu bättre och fullt duglig. Blev lite lulligt skrivet kanske men hoppas du förstår vad jag menar. Kommer nog att köpa en av denna modellen ganska snart.