Bärbar dator till Full HD tv! = Problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2006

Bärbar dator till Full HD tv! = Problem

Hej!

Var ett tag sen jag skrev här i forumet, nu har jag hittat tillbaka.

Nu till problemet!

Har en Acer 6920G laptop som utan som hellst problem ska klara att visa full HD på en 42" full hd tv. Det vill sig inte riktigt för mig.

När jag kopplar in allt fungerar det till en början, men sedan börjar skärmen blinka, och det går tillslut över till regnbågsfärger. Jag kopplar allt med en HDMI kabel.

Har för tillfället Windows 7 Ultimate med de senaste Grafikdrivrutinerna, tidigare hade jag Vista och problemet står kvar.
Grafikortet heter ATi Radeon HD3650 512MB

Vad är felet?

MVH: Krille

Acer 6920G

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Hur mycket jag än ruskar på min kristallkula så vägrar den tala om hur du har kopplat datorn till TV, VGA eller HDMI eller nått annat samt vad du har för TV, blir RMA på den....:)

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2006

haha sorry! HDMI

Acer 6920G

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av criLL90
haha sorry! HDMI

Nja det där var ju knepigt, kanske du använder en ganska lång HDMI kabel, som inte håller så hög kvalite.
Hur blir det om du använder en valig data skärm är det samma eller är det bra på den?

Ett tips kan nog vara att testa några olika Hz till TV, 59 Hz istället för 60 tex kanske även ännu lägre om det är valbart

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2006

Min HDMI kabel är på 3M,borde fungera tycker jag. Vanlig skärm har jag inte prövat med, ska göra det. Olika HZ fungerar inte heller.

Acer 6920G

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007

En felsöknings metod är att testa annan sladd... Låter som det kan vara den som strular

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2006

får väll köpa mig en ny då, synd att den jag har är helt ny

Acer 6920G

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2007

men visade sig att det är sladden och den var sönder så får du ju tillbaka pengarna där du köpt den alternativt en ny.. prova annars sladden hos någon annan och se om det är samma problem där.

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Dec 2006

det fungerar ej med ny sladd

Acer 6920G