Ny alienware command center problem

Permalänk

Ny alienware command center problem

Hej, fick min alienware m15x igår. har ett konstigt problem, när jag ska in på typ command center typ, Alien sense, controller, fusion osv står det:
Sorry the application Alienfusion can not be launched. would you like to continue to command center?

varför kan jag inte komma in på command center? jag lyckas bara komma in på Alien FX, ändra färger på tangenbordet osv.

MVH johan special

Permalänk

Hej

Har PRECIS samma problem. Kontaktade deras förbannat usla support som efter en veckas väntande svarade att jag skulle ringa ett betalnummer som kostade 2 euro/minut! Det brann i mitt huvud och svarade att det är deras förbannade skyldighet att rätta till saker som de har installerat fel från fabrik osv osv. De ringde upp mig från Indien eller var nu den här jeppen satt och sa att de skulle hjälpa mig gratis *doh*

Men trots fjärrstyrning av min dator i över en timme och förklaringar så kunde de inte lösa problemet. Till slut satt tydligen hela supportstaben och såg över problemet. De hade "aldrig varit med om det här problemet förr" sa han .... Så alternativet var enligt dem att installera om Win 7 och därefter prova att installera Command Center igen. Jag tror dock inte att det kommer att fungera heller (har inte provat än)

Aja ....Command center kan man klara sig utan. Alien Sense och Alien FX funkar ändå och det är väl det som är användbart.

För övrigt är inte DELL roliga att ha att göra med för fem öre. De skickade inte med Alienware TactX-musen jag köpt med datorn och det tog mig åtskilliga mail och telefonsamtal innan de fick iväg den till mig. Urusel service.

MEN ..... M15x.....vilken underbar liten maskin )