Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004

Scythe Musashi

Funderar på att skaffa ett Scythe Musashi VGA kylare (och konvertera till PWM), men jag har en fråga om storleken på kortet. Läst att det tar lite mer än 2 kortplatser då fläktarna inkräktar lite på ytterligare en kort plats. Går det att montera exempelvis ett ljudkort framför kylaren utan att använda sig av en fjärde kortplats?

Vill nämligen på sikt köra Crossfire med två Radeon HD 5850 med Scythe Musash och ändå få plats med ljudkort och kanske ytterligare ett expansions kort på ett modekort med 6 kortplatser.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2004

Ingen som har ett Scythe Musashi kylare hemma och kan titta hur mycket plats det finns kvar framför kylaren? Får man plats med en PCI/PCI-Express kort på andra kortplatsen framför grafikkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i riket
Registrerad
Dec 2006

Jag installerade denna kylare idag och kan bekräfta att det inte går. Handlar om en millimeter.

Antec Twelve Hundred - 7st 120mm, 1st 200 mm fläktar | Corsair CMPSU-620HX 620W | ASUS M4A89GTD-PRO/USB3 | AMD Phenom II 965BE 3,4Ghz - Corsair H50 | 2x2GB Corsair DOMINATOR 1600MHz - Dominator Airflow Fan | PowerColor Radeon HD5850 - Scythe Musashi - BenQ G2412HD | 2x 500GB Seagate Barracuda 7200.12 RAID0 | ASUS Xonar DX | Logitech Z-5500 | Sennheiser HD555 | Logitech MX510 | Logitech G15 V1