Permalänk
Medlem

Nvidia Ion

Någon som hört när netbooks med Nvidia Ion kommer till Sverige ?

Mest pga om man ska vänta med inköp av netbook.

Permalänk
Medlem

HP 311

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

hpn är ju kass, är ute efter en med 1366x768 eller 1280x800, dock max 12". någon som vet någon man kan köpa i sverige?

Visa signatur

det var sent och jag var trött

Permalänk
Medlem

Varför är HPn kass?

Den kör skärmupplösningen du är ute efter.

Annars kolla Acer 1810TZ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aimbagarn
hpn är ju kass, är ute efter en med 1366x768 eller 1280x800, dock max 12". någon som vet någon man kan köpa i sverige?

HPn kör ju med 1366 x 768...

Har en själv och är så jääävla nöjd!

Testat CoD4 på den med upplösningen 1366 x 768 och inställningar på low-medium och det funkar hur jävla bra som helst

Testat 1080p filmer också och det funkar utan problem (inga hack).
OBS! Om nu skall kolla på filmer se till att använda ett mediaprogram som drar nytta av ION kretsen och inte Atom. VLC tec använder sig av processorn och då går det knappt. Finns ett program jag kör... kommer ej ihåg vad den heter den använder sig av ION kretsen och det flyter på som bara den.

Den har liiite problem med tex Viasat on demand. antar att flash filmen där använder mycket CPU.

Sen har jag lyckats hacka upp DirectX 10 stöd för min ION LE i Win 7 så man får ut ännu mer prestanda Mer info finns på www.myhpmini.com.

Kör just nu med endast 1GB RAM som sitter fastlött på moderkortet. Och JA det finns en extra SODIMM för 2GB extra RAM. Alla svenska butiker skriver att den inte har den men jag öppnade min och kollade och den finns. Finns även en extra PCI Express kontakt för en extra enhet som tex en SSD disk. OCZ har sånna diskar som ansluts till PCI Express kontakten på notebooks.

har även hittat uttag för ett SIM-kort men den funktionen är nog avstängd.

Enligt mig den bästa netbooken idag. För bara 500kr extra får du prestandan från ION och kan använda den till en jävla massa saker.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X, 16 GB RAM, RTX 2080Ti, Meshlicious

Permalänk
Medlem

Men det blir väl inte 1080p med en sådan upplösning?

Jag tyckjer själv att 768 är för litet på höjden, men allt beror ju på om mna vill ha en laptop att ta med sig eller en släpbar burk med.

Permalänk
Medlem

Lenovo Ideapad S12??