Vassaste cpu i 12tummare idag som inte kostar 20 flak?

Permalänk
Medlem

Vassaste cpu i 12tummare idag som inte kostar 20 flak?

Det är väl core 2 duo som gäller om man inte vill lägga 20 lök.

satt o kolla en sväng på wikipedia om lite olika processorer men jag kom snabbt fram till att dom riktigt vassa core 2 duo dom finns fan inte i 12 tumsburkar. Och om det finns en halvsnabb så kostar datorn 20 lök, av det jag sett dvs.

om man vill ha 6mb cache, 1066 fsb, runt 12 tum skärm, som inte kostar mer än
10-12k är det möjligt idag?

Bonusfråga: Har alla laptops TN-paneler eller finns det med olika typer av IPS/MVA/PVA? Anledningen till att jag frågar är att min lilla asus är extremt känslig för vilken vinkel i hödjled man betraktar den på, jag det är nog faktiskt så att även fast man sitter i exakt "rätt vinkel" så är blir det aldrig bra över hela skärmen, det är katastrofalt dåligt faktiskt (jämför med eizo crt), ja det är faktiskt riktigt dåligt vad man än jämför med faktiskt.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Hjälpsam

Du kan få en Dell Vostro med "Intel® Core™2 Duo processor T9550(2.66GHz,1066MHz,6MB)" för runt 10k, billigare om det finns rabattkod ( 10% brukar finnas)

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=se&...

Permalänk
Medlem

kan man få dom att fungera med xp? finns det drivers till det? jag kommer nog köra xp i runt 5 år till.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Hjälpsam

Kolla i configen jag länka till...inga problem att få den med XP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
kan man få dom att fungera med xp? finns det drivers till det? jag kommer nog köra xp i runt 5 år till.

Varför XP i fem år till när Windows 7 just lanserats?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

för att jag inte behöver mer, + att alla mina ca 500 vsti plugins inte funkar med vista/7, dessutom har jag inte läst nånstans att w7 ska vara snabbare än xp på nånting, det är mer värdelöst dravel bara, men lite slöare, sån skit som jag aldrig kommer använda. nej tack. jag har kört på xp med 500 meg ram fram till nu och nu ska jag köra 2 gig ram istället (för bärbar) det blir fan inte med rappt/alert än xp. vista, lol fucking lol, grejan med 7 är att det blir lika segt som vista efter en viss tids användande, det har jag läst på internet nämligen. och vista jo tjena.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
för att jag inte behöver mer, + att alla mina ca 500 vsti plugins inte funkar med vista/7, dessutom har jag inte läst nånstans att w7 ska vara snabbare än xp på nånting, det är mer värdelöst dravel bara, men lite slöare, sån skit som jag aldrig kommer använda. nej tack. jag har kört på xp med 500 meg ram fram till nu och nu ska jag köra 2 gig ram istället (för bärbar) det blir fan inte med rappt/alert än xp. vista, lol fucking lol, grejan med 7 är att det blir lika segt som vista efter en viss tids användande, det har jag läst på internet nämligen. och vista jo tjena.

Okej, ditt val... XP är ju rätt skönt men gillar 7 mer. Vista gillade inte jag heller men efter 6mån användande av win7 har jag inte märkt av att det blir segt

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

alltså jag hade jättegärna gått över till 64 bit OS och gärna till det nyaste om det vore möjligt, men som det ser ut nu så är det väl minst 5 år kvar tills att standarden börjar vara 64 bit, och innan allt funkar i nyare OS än xp är det nog 3-4 år, typ, sen finns det grejer som aldrig kommer funka i andra OS än xp32, och det är av en bra anledning, pga att det funkar till 100% i xp32 som det är.

men visst alltså ska man tanka/surfa/glo på porr/gambla så är säkert w7 bättre. men jag pallar fan inte, xp är rock fucking solid för mig och allt funkar, det finns inte en enda funktion i vista/7 som jag skulle ha nytta av, men däremot 18tusen nackdelar.

typ det extra drm lagret.

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
alltså jag hade jättegärna gått över till 64 bit OS och gärna till det nyaste om det vore möjligt, men som det ser ut nu så är det väl minst 5 år kvar tills att standarden börjar vara 64 bit, och innan allt funkar i nyare OS än xp är det nog 3-4 år, typ, sen finns det grejer som aldrig kommer funka i andra OS än xp32, och det är av en bra anledning, pga att det funkar till 100% i xp32 som det är.

men visst alltså ska man tanka/surfa/glo på porr/gambla så är säkert w7 bättre. men jag pallar fan inte, xp är rock fucking solid för mig och allt funkar, det finns inte en enda funktion i vista/7 som jag skulle ha nytta av, men däremot 18tusen nackdelar.

typ det extra drm lagret.

Förstår dig som använder en massa sådana program
Jag surfar,spelar lite, kikar film som du sa och då är det kula att ha en ny miljö att göra det i

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Ja jag ville inte vara otrevlig men det verkar som att just xp kommer vara det mest effektiva och bästa i ett par år framöver, och personligen ser jag inga nackdelar med det. Det är inte linux och det är inte slött, kan det bli bättre

Visa signatur

When the going gets tough, the tough get Thinkpads.

Karies ultra knarkburk extreme edition ©™®, the databord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boy
Ja jag ville inte vara otrevlig men det verkar som att just xp kommer vara det mest effektiva och bästa i ett par år framöver, och personligen ser jag inga nackdelar med det. Det är inte linux och det är inte slött, kan det bli bättre

Jag har itne uppfattat dig som otrevlig, tvärtom när du förklarde varför du väljer xp

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk

Indexeringssökningen i W7 gör enbart den att jag skulle gå över från xp men det är ditt val. Sökfunktionen i xp är dock helt värdelös!

Visa signatur