Ena laptopen hittar inte trådlösa nätet längre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vällingby
Registrerad
Aug 2008

Ena laptopen hittar inte trådlösa nätet längre

Har två laptops hemma. Båda av märket HP med Windows Vista installerat. Sedan igår har en av dessa dock, tillsynes utan anledning, slutat att identifiera vårt trådlösa nätverk. Den andra datorn och min mobiltelefon hittar nätverket utan problem. Den enda skillnaden är att jag tog med mig den felande datorn till jobbet, dock utan att ansluta till jobbets nät eller liknande så det känns lite som ett far shot.

Jag har kontrollerat att Wifi-antennen är påslagen.
Med Windows hantering av trådlösa nätverk hittar jag flera andra nätverk i fastigheten, men inte vårt.
Jag kan inte lägga till nätverket manuellt (det är ingen skillnad) och det finns fortfarande kvar som ett nätverk som skall anslutas till automatiskt.

Har felsökt en del med hjälp av olika forum. Men är ganska clueless om vad jag borde kolla. Har även provat en systemåterställning till för 3 dagar sedan utan positivt resultat.

Någon som har en aning om vad som kan tänkas vara fel eller hur jag kan felsöka detta ytterligare?

/Nolite

"What does atheists scream when they cum?" - Bill Hicks.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Hade samma fel en gång. Bytte kanal i routern, sen funkade det. Var någon konflikt med grannarnas wifi tror jag.

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB