Permalänk
Medlem

Dell laptop

Hej, vill egentligen bara ha svar på en liten fråga jag har har en Macbook pro 13 och tycker att den fungerar bra och så. Men tittar lite på dells datorer hittade dell latitude e6400 14.1 och på deras hemsida står det att man kan få upp till 19h batteritid? Är det sant eller bara något som står på pappret. Min fråga är, är det värt att sälja min MBP till min bror och köpa en dell latitude e6400 med 9cells batteri vilken av datorerna får man längst batteri anvädning av om man skall typ ha på det trådlösa nätverket skriva i office? [/B][/QUOTE]
Citera:

Hej, vill egentligen bara ha svar på en liten fråga jag har har en Macbook pro 13 och tycker att den fungerar bra och så. Men tittar lite på dells datorer hittade dell latitude e6400 14.1 och på deras hemsida står det att man kan få upp till 19h batteritid? Är det sant eller bara något som står på pappret. Min fråga är, är det värt att sälja min MBP till min bror och köpa en dell latitude e6400 med 9cells batteri vilken av datorerna får man längst batteri anvädning av om man skall typ ha på det trådlösa nätverket skriva i office?

Permalänk

19 h är med 9 cell + 12 cell slice-batteri. Dessutom är det Dells skrytsiffra så i verkligheten är den nog lite lägre.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Jag har en Dell Latitude e6500 med 9cells batteriet.
Jag uppgraderade nästan alla val jag kunde, skärm, grafikkortet, hdd, minne etc så den är näst intill "full utrustad".
Om jag sitter och surfar i bakgrunden medans jag jobbar så har jag runt 3,5-5 timmar beroende på hur ljusstart jag har skärmen, då den verkar vara en riktig energislukare.
Jag veckopendlar till jobbet i Norge och på båten brukar jag titta på en film, då ligger batteritiden på runt 3 timmar.

Detta är tiderna jag får i energisparläge.