Kvalitetskillnad hos olika tillverkare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Sep 2009

Kvalitetskillnad hos olika tillverkare?

Hej
Jag tänkte mest kolla lite om huruvida man bör vara petig när man väljer dator från en viss tillverkare. Vilka märken har bäst kvalitet kontra pris etc etc. Finns de märken man ska hålla sig borta från. Jag har tänkt köpa en ny laptop snart o de lutar nog mot någon modell från Asus.
Kom gärna med egna erfarenheter, länkar till artiklar om topic, fördomar funkar bra etc etc.

Intel i7 920 @ 3.33 GHz | Asus P6T Deluxe V2 | EVGA GTX 780 | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 12GB | CM HAF 932 | Corsair TX 650 W | Windows 7 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På nätet
Registrerad
Jan 2009

Asus gör riktigt bra laptopar. Skulle väl själv undvika Toshiba, då jag hört en del ont om dessa.

Har själv 2 st Acer laptopar, fungerar väl bra, men blir väldigt varma. De nyare modellerna ska väl vara kallare vad jag hört...

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2002

Det finns säkert de tillverkare som generellt är lite bättre alt sämre än snittet, men jag tror att de flesta tillverkare till och från misslyckas med vissa modeller. det kan handla om designbrister (som t ex kan resultera i att datorn blir för varm), kvalitetsbrister i någon komponent eller i sammansättningen.

Sedan finns det väl vissa businessmodeller som är lite bättre än konsumentdatorerna, men å andra sidan kostar de en extra slant.

Så kolla upp den modellserie som du är intresserad av och om andra har problem med denna.