c:a 12" för c:a 13 000 - mest tudier, lite spel (<-- Utopi?)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2008

c:a 12" för c:a 13 000 - mest tudier, lite spel (<-- Utopi?)

Hej alla kunniga!

Nu är jag trött på att alla datorerna är upptagna när jag ska ha dem, en bärbar får det bli. den kommer att användas för surf, ordbehandling, kanske lite bildredigering (fast det är så lite, så det är inget att gå efter), och lite sporadiskt spelande. jag skulle gärna vilja kunna köra lättare spel som tf2, kanske cod 4, på den upplösning som skärmen är gjord för, inte nödvändigtvis på högsta lull-lull. budgeten ligger runt 13000 ink. moms, och ju lättare desto bättre.

Jag förstår att det låter som en klockren beskrivning av en macbook, men vill gärna ha någr fler förslag. har även tittat på denna:

http://www.dustinhome.se/pd_5010367086.aspx

verkar rätt frän, men frågan är hur pass användbart det är med en multitouchskärm och penna och så... jag är ju rätt sämpig på att skriva på tangentbord, och hur ofta har man inte velat rita lite på en föreläsning? (i studiesyfte, naturligtvis)

Kom med tankar! alla förlag mottages med största tacksamhet!

PS. nu är jag ju inget AMD- fan precis, men... AMD är ju ändå AMD...

Idén att Bill Gates har dykt upp som en riddare i skinande rustning för att leda alla kunder ut ur ett träsk av teknologiskt kaos bortser effektivt från det faktum att det var han som, genom att langa andrahandsteknologi, ledde dem dit från början.