Permalänk
Medlem

Starta spel på extern skärm

Det är så att jag har en extern skärm kopplad till min laptop. Jag använder den som utökat skrivbord. Min fråga är kan jag starta spel på den externa skärmen utan att den startar på laptopen-skärmen.

Just nu när jag försöker starta diablo 2 så startar den på laptop-skärmen fastän att jag har ikonen på den externa skärmen.

Snälla hjälp!

Permalänk

Det är väl bara att ställa in att inget skall hända när du stänger locket på laptopen och sedan köra på externa istället?

Permalänk
Medlem

Nu är jag inte helt 100 men jag tror problemet ligger i att Diablo 2 öppnas i fullskärm och att det inte fungerar så bra med extended desktop.

Ett nyare spel som man kan köra i windowed mode däremot är inga problem då det bara är att dra det till den andra monitorn och maximera fönstret.

Nikonisten: Jag tolkar det som att han vill ha spelet på ena skärmen och kunna använda laptop-skärmen till annat, typ webbrowsning? Men jag kan ha fel...

Permalänk

Spel startar alltid (nästan) på "Huvudskärmen". Välj i stället att klona externa skärmen (inte utöka).
Eventuellt får du ändra upplösningen efter att externa skärmen tagit över. Alternativt välj att externa skärmen skall vara huvudskärm.

Ofta kan man med <Fn> + <annan knapp> välja att släcka interna skärmen.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA