Permalänk
Medlem

Nytt batteri redan trasigt?

Jag har en HP NC6400. Köpte nytt batteri på 24.se. Första gången jag stoppade in det och startade datorn visade laddikonen att det laddade. Blev fullt dock redan efter en halvtimma typ. Ryckte ur AC-adaptern och batteriet räckte enbart ca 20minuter?!

När jag sen skulle starta datorn igen så blinkade dioden för laddning orange p ådatorn och det lät som att den försökte starta upp.

Jag startade upp datorn utan batteriet och stoppade in batteriet efter ett tag varp ådatorn dog direkt? Kändes som kortsutning?

Någon som har en vild chansing p åvad som kan ha hänt? Är ersättningsbatterierna från 24.se osäkra kort?

Permalänk
Vive la liberté!

Har för mig att 24.se importerar billigt från Kina och klon-laptopbatterier där brukar vara rätt osäkra kort, kan fungera hur bra som helst eller typ inte alls. Kolla om du kan byta ut det eller något då det uppenbarligen inte fungerar alls.

Permalänk
Medlem

hört rykten att de kör samma skitbatterier som batterikungen.se...finns en anledning till varför batterier är dyra..kolla vad de görs utav, och googla lite på det så kommer du snabbt förstå varför billiga ersättningsbatterier kostar mindre än de flesta dyrare original

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Prova att ladda under en längre tid och kolla om dom räcker längre då. Kan vara något skumt med laddkretsen kanske?