Permalänk
Medlem

Datorn dör

Jag köpte Borderland igår installerade det och började spela men det hackade väldigt mycket när det vart "action" i spelet men flöt på bra när man bara sprang runt. Men var inte så kul då det hackade i strid så jag uppdaterad DirectX och drivrutiner till grafikkort. Det började då flyta på bra hela tiden men stänges då istället av efter cirkus 5-10 minuters spelande och nu har det börjat stängas av i wow också som aldrig tidigare har strulat. Datorn är inte varm eller så då den stängs av så det känns inte som att det beror på överhettning.
Det flyter på som vanligt i windows.

Fråga gärna om det är något mer ni behöver veta. Jag vet inte riktigt vad ni behöver veta för att kunna hjälpa mig.

Tacksam för svar.

Visa signatur

rastarn

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort och vilka drivrutiner installerade du? Testat några andra drivrutiner?

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

Geforce 9700m GT. Installerade dom senaste drivisarna från deras hemsida. har inte testat några andra.

Visa signatur

rastarn

Permalänk
Medlem

Vad har du för laptop? Det är inte alla som nödvändigtvis fungerar med nvidias drivrutiner utan du kan måsta använda tillverkarens.

Från nvidas sida med de senaste drivrutinerna:

The following notebooks are not supported in this release:

1. Hybrid Power notebooks with Intel chipsets such as:
* Acer Aspire 7530
* BenQ Joybook S42
* Fujitsu Siemens Amilo Xi 3650
2. Fujitsu notebooks – (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks). Note: Fujitsu Siemens (FSC) notebooks are supported in this release
3. Lenovo ThinkPad notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
4. Sony VAIO notebooks (please contact the notebook OEM for driver support for these notebooks)
5. Any notebook that is launched after the release date of this driver

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

acer aspire 8930g. då borde det funka eller?

Visa signatur

rastarn