Dator startar inte/Behöver hjälp med felsökning

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Dator startar inte/Behöver hjälp med felsökning

Tjena

Jag har en stationär dator som jag inte använt på ca 2,5 år. Istället har klarat mig med min bärbara dator. Dock så har jag en del viktiga filer på den stationära, plus att jag hade tänkt att utnyttja denna som en extra-dator som de andra i familjen kan använda.

Till min fasa så går inte datorhelvetet att starta. D.v.s. jag trycker på "on"-knappen och själva burken verkar gå i gång men jag får ingen bild på skärmen.

Det bör nämnas att jag är inte är speciellt tekniskt lagd men jag har kollat och felsökt efter lite grundläggande grejer. Alla yttre sladdar sitter som de skall. Datorskärmen fungerar tillsammans med en annan dator. Jag har till och med kopplat grafikkortets tv-out till min tv i hopp om att få ngn bild, men icke!

Nu skulle jag gärna vilja ha er hjälp med att ta reda på vad som är fel med min dator. Hur felsöker jag min dator ordentligt?

Datorkonfigurationen:

Moderkort: Asus K8V-SE Deluxe K8T800 DDR-DIM

Processor: AMD Athlon64 3000+ 2000mhz/2.0ghz

Minne: 2 st Kingston KVR400X&4C3A/512 512Mb DD

Grafikkort: Connect3d Radeon 9800pro 128Mb DDR

Chassi: Antec Sonata Piano

Tack för all respons!

OBS. jag såg just att jag postade i fel forum så skulle ngn vänlig person kunna flytta min tråd till: Stationära datorer: felsökning och köpråd. Tack.