Permalänk
Medlem

Mini PC, Tips tack.

Är dålig på bärbara datorer men har behov av en liten bärbar dator.

Skall använda den som mellanlagring när jag är ute och fotar (fotar mycket i naturen och vill ha en liten dator där jag kan mellanlagra bilderna och se dem på lite större skärm än den i kameran)

Redigering och sånt sköter jag på min stationära.

Budget max 3500:-

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk
Permalänk
Medlem

Varför är den bra. Gärna lite info vad ska man tänka på/leta efter?

Denna verkar många ha: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=393468

Är den bättre eller sämre.

Visa signatur

Prylgalen
Karpen Medlem

Permalänk

jag tycker man ska tänka på att det är kolfiber yta och ej matt yta för den blir bara mer skitig med en matt yta och köpa till en större hårddisk 160gb är väldigt lite enligt mitt tycke

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]

Permalänk

Skulle nog också köpt ASUS Eee PC 1005HA-M Iofs är jag rätt nöjd med min Compaq Mini

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

När du skriver liten antar jag att du menar en Netbook. Den marknaden har ju fullständigt exploderat de senaste åren. Frågan är bara vad det egentligen är du vill ha, en Eee har i mitt tycke väl liten skärm, (jag blir smått galen på allt scrollande för att kunna se det jag vill se), visst den är större än på kameran men ändå rejält liten (10").

Du kan ju hitta en "vanlig" bärbar pc för ungefär samma peng, exempelvis har Alina en Acer på utförsäljning just nu med 15,4" skärm. Vvisst väger den mer det är ju inte att sticka under stol med men å andra sidan skärmen är också rejält mycket större...

Visa signatur

Antec P182 | MSI Z97 MPOWER - Haswell Refresh | i5-4690K | Noctua NH-D14 | 16GB | CM Silent Pro 620W | ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCU II TOP | Philips Brilliance 272C | Samsung SyncMaster T220

HTPC: | GA-MA790X-UD4 | 4G Corsair Dominator PC8500 | Phenom II 940 | Noctua NH-U12P | 400w Corsair | NAD 32"A2