Hur gammal är du och vad spelar du?

Permalänk
Medlem

Ålder: 20
Plattform: PC
Spelar för tillfället mycket Guild Wars 2 och lite My Summer Car då och då.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

49 år blir 50 i december. Älskar onlineshooters, spelar numera enbart Overwatch. Saknar dock ibland en del gamla spel såsom Caesar III.. Någon som vet om det finns ngt. liknande?

Ah, det kommer jag ihåg! Jag ersatte mitt C3 begär med Anno 1404 och Cities: Skylines

OnT:
Ålder: 46 år
Plattform: PC
Favoritspel: *VR: Dead Effect 2, Raw Data, Final Approach, Google Earth, *Eyefinity: D3, Anno1404, CS:GO

Vill verkligen kunna spela Dirt Rally och Project Cars i VR, med ratt o stol, men jag kräker som en kalv vid första kurvan... >.<

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk

39 år ung

har över 50 spel på steam men senaste året vad jag minns så har jag åtminstone spelat:

  • Pinball arcade

  • Mind games

  • Cities skylines

  • Train valley

  • Bridge constructor

  • Quake live

Nästa på tur:

  • GTA V

  • DOOM

Permalänk
Medlem

36 nu. Playstation 4 och PC. The Division, Wow, Mass Effect serien, Witcher 3, Dragon Age, Doom. På PS4 blir det mest Destiny, Nhl 17, For Honor, Bloodborne, Ds3, Horizon Zero Dawn... typ

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Avstängd

Spelar ej, spel är till för barn.

26

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Spelar ej, spel är till för barn.

26

Men, men, den enda skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av M1NT:

Spelar ej, spel är till för barn.

26

Speciellt spelen som har 18-årsgräns...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon42512:

Speciellt spelen som har 18-årsgräns...

Ja, särskilt många ungar som spelar dem!

Permalänk
Avstängd

+30 och spelar bara Quake. Det är ett manligt spel.

Permalänk

36 och spelar just nu Dark Souls 3. Vanligtvis mest rollspel (inte Bethesda), strategi och diverse promenadsimulatorer/pusselspel.

Permalänk
Medlem

PC - pubg rocket leauge
29

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

50 bast och gamear fortfarande :D, jag tror gaming håller både hjärnan och reflexerna i trim.

Har just nu en retrogaming vända som började med Black Mesa på gamla laptopen i somras:

Black Mesa (HL2 mod)
Return to Castle Wolfenstein
Far Cry
Doom 3
F.E.A.R
Crysis

Vi får se var det slutar Alltså dom kunde göra bra spel förr, långa kampanjer, bra och roliga banor, känns även tuffare/svårare än dagens spel.

Några skärmdumpar från google:

Black Mesa:

Return to Castle Wolfenstein:

Far Cry:

Doom 3:

F.E.A.R:

Crysis:

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk

Mera retrospel - hittade Stalker Shadow of Chernobyl dvd'n så nu är man fast i den världen igen

Verkligen bra men tufft spel fast skillnaden nu är att man kan sätta grafiken på "maximum", fick dock begränsa frameraten till 60 med anpassningsbar vsync så inte grafiken kraschar., snabb eller ingen vsync gav krascher.

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gratzner:

36 nu. Playstation 4 och PC. The Division, Wow, Mass Effect serien, Witcher 3, Dragon Age, Doom. På PS4 blir det mest Destiny, Nhl 17, For Honor, Bloodborne, Ds3, Horizon Zero Dawn... typ

Skickades från m.sweclockers.com

En Remake utav Mass effect triologin håller du med?

Permalänk
Medlem

29

PC: Clicker Heroes (lol), Shellshock Live 2 (ännu mer lol), Far Cry 4 (mestadels Valley of the Yeti DLC)

Summa summarum, ingen särskild gamer numer. Mestadels flashspel, som de två förstnämnda.
Sugen på att testa Raft, ett nytt gratisspel som kommer på Steam inom kort. Finns dock att ladda ner (legalt dvs).

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

35

Just nu inne i en period av Diablo 3, annars blir det en del Supreme Commander 2 och Rainbow Six: Siege. Det är nog de tre jag spelat mest det senaste.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv

30+

Spel jag alltid har installerat och spelar då och då är Heroes of The Storm & Planetary Annihilation

Just nu spelar jag Pillars of Eternity och BF1 på PC.
Friday13th på PS4 med mina bröder.

Sen spelas det en del Mario Kart och Mario Party med dottern

Permalänk
Medlem

31

Bara PC där det för det mesta är OW och PUBG just nu, lite FM17 då och då samt lite BF4 igen.
Blir nog lite Diablo 3 när säsong 12 drar igång med vänner där det förmodligen blir en Monk.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk

34

Bara PC
Hinner inte spela så mycket p.g.a. barn (Finns inte så många 'jag måste gå och mata bebisen och kommer kanske inte tillbaka'-vänliga mmorpg spel. Även om jag verkligen skulle vilja hitta något soft föräldrar Guild som man kunde casual gamea med).
Om jag hinner spela blir det Diablo 3, Wasteland 2, Fallout 3, Neverwinter Online

Permalänk
Medlem

@Naion: Jaaaaa tack!

Men helst vill jag faktiskt ha en uppföljare till Shepard och det avslutet på Mass Effect 3 då han faktiskt överlever. Det där väldigt korta klippet på kanske 1 sekund som går att få... på något sätt

Men självklart, en remake på 1, 2 & 3 hade varit guld värt för mig.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Inaktiv

Ålder: 20
Plattform: PC

Spelar inte mycket då jag ej har den tiden längre. Men när jag väl gör det, så är det detta som gäller:

PlanetSide 2

Everspace

World of Warcraft

Battlefield 1

Permalänk

Ålder 14:
Platform: PC
Fps o open world (Ark, Rust, Overwatch, rainbow 6 mm.) Racing kan också vara roligt ibland.

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

19 - kör mest Halo Online (Eldewrito) och lite Runescape när jag får tid till spel.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Ålder: 24
Plattform: PC, GameCube
Favoritspel: CS:GO, Super Smash Bros. Melee

Permalänk

Ålder: 23
Plattform: PC och PS4

Lirar mest PUBG,csgo,bf1 på PC
på ps4 blir det rally och horizon zero dawn (dom enda spel ja kan tolera utan mus o tangentbord...) comp i ps4 existerar inte för mig.

Visa signatur

I7 4790K 4,5 ghz ASUS STRIX GTX 970x2 SLI MMSI Z97-S02 INET EDITION ATX HyperX Savage 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP 2x Samsung 250GB SSD 500gb HDD Corsair CX600 Fractal Design Define R5

Corsair Mus och Tangentbord