Frågor om en snart ett år gammal Acer Aspire One A150-BG

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2009

Frågor om en snart ett år gammal Acer Aspire One A150-BG

Hm, jag tror att det är den här jag har. En blå Acer Aspire One A150-BG med 1,6 GHz, 1 GB internminne, hårddisk på 160 GB och skärm på 8,9 tum.

Jag köpte den i december förra året så garantin är ju på väg att försvinna och därför vill jag bli på det klara med några saker.

1. Hur är batteritiden på erat exemplar? Min tycker jag håller rätt dåligt, men just batteriet ska väl inte vara den här netbookens starka sida direkt. Jag ska kolla ordentligt nu i helgen hur länge den håller, men berätta gärna era erfarenheter av den här modellen eller liknande.

2. Högtalarna sprakar väldigt (eller lite i alla fall) på mitt ex. Gör de också det på era? Det är i princip omöjligt att lyssna på musik eller se på film då den vid vissa frekvenser och vid maximal volym skorrar till rätt rejält. Det här löses ju med hörlurar, men jag undrar bara om ni märkt detta fenomen också?

3. Jag tycker att tangenterna tar lite dåligt ibland. Man märker ofta att man missat vissa bokstäver när man skriver något och så. Det kan ju vara jag som är helt "okompatibel" med ett laptoptangentbord, men ja, är det något som ni märkt också?

Tacksam för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Dec 2008

min gick sönder efter 1år och 2 månader,, jävligt störande,, 2års garanti hade sutit fint på dom datorerna.

Stationär " Annihilator" : i7 930 @ 4Ghz | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950
Kamera : Canon 70D, Canon 550D och DJI Phantom 2 vision +

Bilen: V50 Classic
Lek bilen: SKYLINE R33

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
min gick sönder efter 1år och 2 månader,, jävligt störande,, 2års garanti hade sutit fint på dom datorerna.

Usch, vad hände då exakt?