win7 fryser när jag ska kolla hdd?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Dec 2008

win7 fryser när jag ska kolla hdd?

Hej,
jag har en 500gb seagate 7200rpm hdd. Den är ungefär 2månader gammal. Problemet uppstod först ungefär två veckor sedan när jag skulle kolla mina filer i "dator" och win7 bara frös. ikonet på laptopen som visar att man använder hdd lyste konstant (i motsats till att det blinkade nu och då). efter kanske 5min kunde jag stänga "dator" men när jag skulle kolla en bild jag har på skrivbordet hände samma sak, det bara frös. och windows explorer startade om flera gångar av sig själv utan att det hjalp. varje gång jag tryckte på nåt så frös datoren. och det varar typ ett till två minuter. under denna tiden kan man röra runt med musen. så jag kunde med andra ord inte alls använde min dator.

jag bestämdemig för att reinstallera win7. och det verkade hjälpa. men efter kanske 6-7 restarts (att jag slår av datoren och startar den nästa dag eller nåt liknande) uppstod samma problem!! så jag blev skitarg, men reinstallerade win7 nog en gång. och denna gången när jag skulle installera drivers så var datoren tvungen att restarta efter nästan varje driver (helt normalt, som video driverrutin så måste man restarta). men efter några gångar så uppstod samma problem igen.

så jag installerade win7 ennu en gång. och det har gått bra i 5dagar nu. men idag uppstod samma problem. men jag stängde skärmen, så att datoren går i strömsparläge, och sen öppnade jag den igen. och nu funkar datoren... den fryser inte. så att jag kan skriva det här inlägget äntligen.

jag undrar så klart om nån vet vad problemet kan vara? jag har ju misstänkt att det är en fel med hårddisken och jag borde skaffa en ny. men varför i så fall funkar den helt perfekt efter att jag har installerat windows? och blir bara paj endast när jag har stängd av datoren flera gångar?

intel core2 duo 2.8ghz
4.00gb ram
win7 32bit
500gb seagate 7200rpm
innköpt från notebookguru.de - guru earth versjonen