Permalänk
Medlem

Grafikortsändring?

Det här gäller en Clevo M980NU som nu har ett enkelt GF280M grafikort.

Är det möjligt att få in ett till senare för SLI?

De sitter sida vid sida och det man ser skiljer är som sagt att den ena är borta bara, men det kan ju handla om andra saker.

Nån som har några gissningar om detta, eller vet?

Jag hade fasen inte råd med 400Euro för ett jäkla kort till direkt.

Men om man kunde få tag på ett senare så vore det ju intressant om det ens är nåt att tänka på.

Det här är stora laptops med gott om plats i.

CPUn vet jag att man kan byta iaf, tog en Q9000 men det går att byta till en QX9300 om man vill enkelt, de sitter i sockel.

Men alltså merkostnaden var hejdlöst stor just nu, nån i7 får man dock aldrig i för de ha ju en anna sockel antar jag, så det stoppar väl där som det ser ut just nu.

Svåra frågor som fan, jag vet, hur många har en sån här burk liksom:confused:

Permalänk
Medlem

Här är det en som byter grafik kort i sin bärbara:
http://www.youtube.com/watch?v=yklqhb7PRXY
det är dock inte 280 utan 8800.

Vet inte hur det är men utifrån filmen så ser det ut som att det man sätter in ett SLI kort asså inte 2 stycken enkla kort..
men det är min slutsats ifrån filmen, om det går att sätta in 2 enkla kort vet jag ej.

Permalänk

Jag har en Clevo D900C (q6600, 4GB ram 88oom GTX) den har dubbla platser för grafik kort (SLI) MXM .

Japp dessa går att uppgradera eller fixa ett kort till,

Men en sak, jag checkade detta efter att jag köpt min & dessa är är "hard to come by" dessvärre, kolla på ebay, hittade lite då men de kostade fan sjukt mkt.

Det är en fin maskin du har gillar Clevo, fina maskiner

Permalänk
Medlem

Boogie: ja min är som din, dvs en plats är helt tom.

Förstod att de var svåra att få tag i på marknaden då de är för laptops, men det ger en ändå lite hopp att höja prestandan efteråt.

Det är dyra grejor ännu, men de kanske kommer ner en del när de nyare korten dyker upp.

Ja visst är Clevo bra när det gäller prestanda i en någorlunda bärbar burk, jag förstår folk som köper dessa då man får möjlighet att bestämma själv en hel del över vad som ska sitta i den, annars är det mest att man får nöja sig med vad som fins i alla märkesburkar.

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag minns rätt men har för mig den modellen använder två olika grafikkort, en master-typ och en slave-typ. Om det är så måste man ha rätt typ av kort + en SLI-kabel för att få det att fungera.

Hittar inte servicemanualen tyvärr (servern jag brukar kolla på är nere) så kan inte bekräfta att det gäller den modellen.

Permalänk
Medlem

Stämmer, på den tomma platsen står det SLAVE presis som du nämner, det är olika kort alltså?

Permalänk
Medlem

Om du hittar en beskrivning på ett sånt här montage så hojta till, så man ser hur mycket jobb det rör sig om, det är gott om utrymme, men det är väl inte direkt så lätt som att byta CPU.