Trasig musknapp HP pavilion dv6 1105

Permalänk
Medlem

Trasig musknapp HP pavilion dv6 1105

hej!

Har en HP pavilion dv6 1105 där vänster musknapp gått sönder, hur vet jag ej då det inte är min dator, men tänkte att detta inte skulle vara för svårt att fixa.

Då jag har tidigare erfarenhet av att skruva/reparera bärbara datorer gav jag mig an att öppna denna, jag hittade fina instruktioner på HP:s hemsida http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01744837.pdf

Problemet jag nu har är att jag får inte upp själva "toppen" på datorn, Se sida 72 i manualen jag tidigare länkar.

Det står att man helt enkelt bara ska "lyfta" upp den, men inte ens med måttligt våld går denna att rubba, så nu sitter jag här som ett stort frågetecken och har ingen aning om hur jag ska gå vidare, att lämna in datorn för att fixa detta kostar minst 1000:- med arbete osv, säkert dyrare än så.
Bifogar en bild på stället man ska "lyfta" men det sitter verkligen som sten..

Är det någon här som har erfarenhet utav hps pavilion dv6 serie och vet hur man får upp denna? Är det helt enkelt så att man ska bruka några extrema mängder våld?

Hjälp skulle verkligen uppskattas!

edit:
Bild på det egentliga problemet, Musknappen...
Någon som har en aning om vad som kan vara fel? tydligen så ska inget våld ha brukats, och den används i vanliga fall inte..

Vänliga hälsningar
//plope

Permalänk
Medlem

Tack för manualen.

Lustigt, köpte precis en DV6:a.

Hmm, du berättade att du har vana av att skruva med bärbara, men jag undrar om du ändå inte missat en skruv...
Kollade som hastigast i den och såg att det var en hel del skruvar som skulle bort. För att få till det rätt så skulle jag börja läsa från s63 och hela vägen till 82. Tyckte att handboken var pedagogisk, med tydliga bilder.

När du lyckats fixa knappen kan du kanske lägga upp lite projektbilder.

Lycka till.

Visa signatur

DATOR, har jag ingen, för då måste man betala TV -licens till RADIO -tjänst...

Permalänk
Medlem

hej!

Grattis till köpet.. eller något

iom denna erfarenhet har jag ännu en anledning att stanna hos dell.
Jag fick upp den genom att bända relativt hårt med ett plastföremål, hårdare än vad man bör behöva bända.

jag kan bara konstatera att hp:s lösningar när det gäller denna dator är helt horribla. Touchpaden går ej att byta utan är fast nitad i "toppen" med 20+ plastnitar, så ska man komma åt och göra något måste man borra/bända bort dessa och sedan limma, vilket absolut inte är en optimal lösning.
det är alltså i princip omöjligt att komma åt touchpaden och knapparna, samt att deras lösning för själva touchpadknapparna är riktigt dåliga, hade hellre sett såkallade "saxar" än deras lösning med 2 små plast pluppar.