Permalänk
Avstängd

Uppförsig konstigt

Tja! Har ett väldigt konstigt fel på min Laptop. (Acer Aspire 7535g)
Vet inte vart ja ska börja så ja försöker förklara lite.

Min muspekare blir ett förstoringsglas lite titt som tätt, då flippar den mellan 100% o 95% eller 105% inzoomning på skärmen. För att få tbc orginalmarkören måste ja gå in i kontrollpanelen/mus o klicka på en markör sen ok.

Ett annan problem är: När ja ska starta spel så tar det hur lång tid som helst att ladda osv, men om ja drar ut tex keyboard eller mus så laddar den på nolltid. Ska ja spela något spel, så måste ja klicka på att ja vill gå in på en server tex, sen får ja dra ut från usb-porten. När spelet laddat klart så stoppar ja in respektive som ja dragit ut. Ibland funkar det att spela utan att det är någon störning. Men ibland så lever musen sitt egna liv, Som om någon satt o lekte med den.

Jag har testat olika möss o tangentbord. Blir samma resultat och JA jag har drivrutiner till det som ja har som KB o mus (Logitech G11 o A4Tech X7)
Har drivrutiner till allt, datorn är nyinköpt.

Blir inte såhär på min andra laptop (5530G)

Verkar vara något fel på usb-portarna eller nått i den stilen, men ja får samma resultat i alla fyra portarna.

Någon som sitter med lite mera kunskap än mig ang detta J***a problem

Ps ska tillägga att det tar typ en halv lördag att starta datorn resp stänga av den när ja har något inkopplat i usb-portarna. Tar ja ut något av det som ja har i portarna startar datorn på typ 30-40 sekunder Ds

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den