Problem med att ominstallera bärbar dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Within Flaming Clouds
Registrerad
Jun 2002

Problem med att ominstallera bärbar dator.

Hej,

Jag har försökt installera om XP på min sambos bärbara dator efter hon fått virus på den. Kommer inte ihåg vad det var för virus men vi fick vårt internet nedstängt för att hennes dator skickade massepost till andra utan att hon visste om det. Det gick inte heller att installera virusprogrammet på hennes dator som betedde sig mer och mer underligt vilket gjort att jag bestämde mig för att formatera om den.

Nu till problemet.
Jag har aldrig lyckats komma igenom en hel installation av XP på grund av att lite här och var i installationsfasen så stänger datorn av sig själv av någon anledning. Ibland tycker jag att den stänger av precis när jag trycker "delete partition" då jag försöker rensa datorn på allt. Ibland stänger den av under själva formateringsfasen etc...

Har ni någon aning om vad som kan var fel?

Tack på förhand!

.: In Trance We Trust :.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Jul 2009

testa en annan tom hårdisk som det inte finns virus på!

Phenom II x4 955 c2 @3,5Ghz @1,4v @2,7Ghz NB och HT || 8GB 10-9-8-25-35 @1808Mhz @1,8v || HD 6950 2GB DCII @924Mhz core @5748Mhz Vram@1,218v || 1TB HDD + 120GB SSD || Corsair HX750 || HAF 922 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Feb 2004

Förmodligen viruset som spökar..

du behöver rensa disken innan du försöker installera xp igen..

Jag skulle leta reda på en Windows 98 cd first edition och starta med den för att använda mej av programmet f-disk som finns i den för att radera partitionen, sen lägga in xp..

Asus Z97-K, Intel i5 4690K kyld med Arctic freezer i30, 16 Gb HyperX 1600MHz, HyperX SSD 240Gb, 2XWD Blue 500Gb Striped, Carbide 200R, Asus GTX1050TI OC. Win 10 pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

4om du har nån mer dator som du kan bränna ut en ubuntu live cd med så gör det och formatera hårddisken därifrån

http://www.ubuntu.com/

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.