Varför fungerar inte GTA:SA på min Acer Aspire 1700?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungskile
Registrerad
Okt 2009

Varför fungerar inte GTA:SA på min Acer Aspire 1700?

Hej! Jag har problem med en Acer Aspire 1700. Gammal som gatan men går än! Jag tänkte häromdagen spela GTA:SA och GTA:VC på den. Men det fungerade inte alls bra. GTA:VC (Vice City) har jag spelat förut på datorn, och det har fungerat alldeles utmärkt. Men nu när jag har installerat om windows och hela köret och försökt spela det igen så går det käpprätt åt skogen.

När man startar spelet så går det bra. Men när man spelat ett tag eller kommer till ställen där det är t ex mycket hus, broar eller liknande så kommer det upp som stora streck från marken/husen/broarna/människorna/bilarna osv...

Vad kan detta bero på? Jag har försökt ominstallera spelet men det fungerar inte iallafall. Jag har inte laddat ner spelet. Så det borde inte vara någon bugg eller nåt... Jag har också kollat systemkraven och datorn borde klara spelen utan några större problem.

Jag har letat mig blind på google efter en lösning men inte hittat nåt. Hoppas någon kan hjälpa mig!

Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06 GHz
RAM: 2gb
Grafikkort: GeForce FX Go5600
Ljudkort: Realtek AC'97 Audio
DVD-läsare: HE5132T FIC881O SCSI CdRom Device

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Vilket OS?
Uppdaterat drivrutiner? osv.

Vilken version av vga drivrutinen hade du då det fungerade?
Om du installerat en nyare så prova med en äldre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ljungskile
Registrerad
Okt 2009

Windows XP professional skullle jag tro. Jag har uppdaterat drivrutiner. Men jag har inte en aning om vad jag hade innan :S Men om jag hade äldre så borde väl de nya kunna köra spelet bättre?