Hög cpu anv trots att inga program körs

Permalänk

Hög cpu anv trots att inga program körs

Jag har en hp dv6 1224 som är cirka tre månader gammal. Har hittils fungerat perfekt även att köra nya spel på. De senaste dagarna har den dock uppträtt lite märkligt. Cpu användningen ligger och pendlar mellan nästan 60-100 % utan att några program körs. Kollar man i aktivitetshanteraren finns det inget program som ligger och tar mycket minne förutom svchost. Dessutom fläktar datorn extremt hårt, även när jag inte kör några program, så att hela sidan blir kokhet.

Jag har kört viruscan, och letat efter spywere men har inte hittat någon sånt heller. Förut har den fläktat mycket lite och aldrig blivit riktigt varm förutom när man kört krävande spel.

Några tips?

Permalänk

Kan tillägga att Coretemp är 90c enligt speedfan

Permalänk

Re: Hög cpu anv trots att inga program körs

Citat:

Ursprungligen inskrivet av challenge
Jag har en hp dv6 1224 som är cirka tre månader gammal. Har hittils fungerat perfekt även att köra nya spel på. De senaste dagarna har den dock uppträtt lite märkligt. Cpu användningen ligger och pendlar mellan nästan 60-100 % utan att några program körs. Kollar man i aktivitetshanteraren finns det inget program som ligger och tar mycket minne förutom svchost. Dessutom fläktar datorn extremt hårt, även när jag inte kör några program, så att hela sidan blir kokhet.

Jag har kört viruscan, och letat efter spywere men har inte hittat någon sånt heller. Förut har den fläktat mycket lite och aldrig blivit riktigt varm förutom när man kört krävande spel.

Några tips?

har ungefär samma problem, men det upp kommer i perioder.. haft datorn i ett år och det enda jag vet hjälper är att hitta det som stör, återställnigspunkt eller en omformatering som jag brukar göra då man blir av med en massa annat samtidigt=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,