Permalänk
Medlem

Zepto 6324W Haveri!

Ok, garantin för min Zepto 6324W gick ut för snart ett år sedan, Zepto har vat jag vet konkat, och nu har hela datorn brakat ihop. Jag tror att grafikkortet har pajat, när jag startar datorn visar skärmen helt förvrängt med interlacing och skumma grafiska artefakter om påminner om PacMan.

Sitter jag i skiten eller? Cirka 9000 för en dator som håller i 2 år? Kan man ens byta grafikkortet i 6324W

Permalänk
Medlem

Du sitter rätt bra i skiten. Grafikkortet har välkänt problem med haveri pga värme. Första gången mitt grafikkort pajade i min 6224w fick jag det gratis utbytt på reklamation. Bara en månad efter att jag fick tillbaka datorn gick grafikkortet sönder igen. Skickade tillbaka datorn till infocare, och då gick Zepto i konkurs medan datorn var inne på service. Så nu får jag inte tillbaka den alls, om jag inte själv bokar frakten för att få hem min oreparerade dator.

Grafikkortet är fastlött på moderkortet och nytt moderkort, om du får tag på det, kostar mer än vad datorn är värd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KalleR

Grafikkortet är fastlött på moderkortet och nytt moderkort, om du får tag på det, kostar mer än vad datorn är värd.

nja, inte riktigt. kortet går att byta ut men att skaffa ett nytt kostar mycket och är svårt att hitta. sitter själv med en 6615wd med dött grafikkort... slotten heter förresten MXM II (2) ifall du ska köpa nytt kort.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
nja, inte riktigt. kortet går att byta ut men att skaffa ett nytt kostar mycket och är svårt att hitta. sitter själv med en 6615wd med dött grafikkort... slotten heter förresten MXM II (2) ifall du ska köpa nytt kort.

Så här sa zepto till mig i sommras:

Citat:

Grafikkorten sitter fast på moderkortet, så man måste därför byta hela moderkortet.
Ett nytt moderkort till denna modell går att köpa, och kostar 5456,37,- exkl. moms.

Permalänk
Medlem

jag tror att killen pratade i nattmössan. om jag inte minns fel så sitter det ett geforce 8600m i datorn. och den har en MXM slot. ergo, du kan byta ut den.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
jag tror att killen pratade i nattmössan. om jag inte minns fel så sitter det ett geforce 8600m i datorn. och den har en MXM slot. ergo, du kan byta ut den.

Nope, det stämmer det är integrerat på moderkortet på den modellen.

Visa signatur

Spelutvecklingslärare LBS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerom
Nope, det stämmer det är integrerat på moderkortet på den modellen.

okej, my bad. då var det jag som pratade i nattmössan.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Ok, så den viktigaste apparaten i min tillvaro har genom ett ögonblick verkligen förvandlats till elektronikskrot! Vad kan räddas? RAM och HD eller?

Permalänk
Medlem

allt som du kan plocka bort går att rädda skärmar och processorer går på runt en tusing vardera. cpu, hårddisk, dvd borde också vara ok.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

älskar infocare... de har haft min dator i 6 mån och vägrar svara på mail eller så... jag har bett dem att skicka tillbaka skiten men det händer inget...

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sepemulle
älskar infocare... de har haft min dator i 6 mån och vägrar svara på mail eller så... jag har bett dem att skicka tillbaka skiten men det händer inget...

helvete... skickade in min netbook i tron att de var bättre än anovo nordic...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur