Permalänk

Skärmen blir plötsligt svart

Hej

Hoppas nån kan komma med lite tips på detta problem.
Datorn är en LG R200 men Windows Vista

Problemet är att helt plötsligt när man sitter vid datorn så svartnar skärmen, den blir svart men man ser att den fortfarande är på för typ bakgrundbelysningen eller nåt är på. Har man musik på så fortsätter de o spela. De kan komma helt sporadiskt ibland när den stått länge ibland bra efter nåra minuter. Har testat o updaterat grafik drivisarna men de hjälpte inte, Sist de hände nu så testade jag o koppla in den till tv´n o la över bilden dit o de blev bild på tv´n när jag böt tillbaka så blev de bild på skärmen igen. Precis som skärmen går i vila eller nåt, ända sättet annars o få bild igen är att stänga av på brytaren o sen starta igen så går. Har letat en massa men hittar inget på detta.

Så alla råd o tips är välkommna

Permalänk
Medlem

Fick liknande problem på mammas dator efter att nätagget och os hårddisken gått sönder. Skaffade nya delar men misstänker att moderkortet och cpun fått en törn också... gpun är det inte för den har jag provat att byta ut.

Var en gammal dator så jag strippade den på nyttiga delar och slängde resten:P hon får klara sig med sin laptop.

Visa signatur

Sabertooth p67, I7 2600K, Corsair Vengence 1600 4x4Gb, Corsair H70 kylare, 6950 2GB, Corsair Force GT 120GB OS, Velicoraptor 300GB Spel, 6,5 TB Blandade HDD.

Permalänk
Medlem

Har nästan samma fel.
Har en Amilo Xi 2428, Datorn startar upp utan bild, men om jag kopplar in skärmen från min stationära dator så kan vid ny uppstart, få bilden till den bärbara att fungera (får alltid bild till externa skärmen). Och då funkar laptopen tills jag stänger av den och den kan även starta några ggr helt felfritt.
Har öppnat datorn och kollat om det är nåt glappt, flashat bios, uppgraderat grafikkortet.
Inget hjälper.