The Saboteur funkar inte på ATI?

Permalänk

The Saboteur funkar inte på ATI?

Tja! Jag har nyligen skaffat mig spelet "The Saboteur". Men när jag installerat och startar spelet så fryser det efter ett tag. Jag har läst en del om det på internet och det verkar som om det har med grafikkortet att göra. Jag har själv ett ATI Radeon HD 4800 Series. För folk som har Nvidia's grafikkort så funkar det finfint. Jag undrar om det är någon som har samma problem och kanske till och med en lösning? Jag är nämligen sjukt sugen på detta spelet! xD

Tack & god jul på er!

Permalänk
Medlem

T.o.m. enligt Wikipedia så har ATi-användare just det problemet som du beskriver, samt att det inte finns någon lösning i dagsläget. Fortsätt kolla runt på forum så kanske nån hittar lösning, men annars är det nog bara att vänta på en patch. Konstigt att ett sådant brutalt fel kunde gå obemärkt igenom utvecklingsprocessen.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
T.o.m. enligt Wikipedia så har ATi-användare just det problemet som du beskriver, samt att det inte finns någon lösning i dagsläget. Fortsätt kolla runt på forum så kanske nån hittar lösning, men annars är det nog bara att vänta på en patch. Konstigt att ett sådant brutalt fel kunde gå obemärkt igenom utvecklingsprocessen.

I och för sig är ju spelet inte ens släppt än.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av goblindojo
I och för sig är ju spelet inte ens släppt än.

Det släpptes idag. Fast nu är det ju så att denna tråden inte gjordes idag. Så herr trådskapare kan ju köpa spelet först.

Om du nu inte fick tag på det via ett lagligt sätt innan det släpptes.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Det släpptes idag. Fast nu är det ju så att denna tråden inte gjordes idag. Så herr trådskapare kan ju köpa spelet först.

Om du nu inte fick tag på det via ett lagligt sätt innan det släpptes.

Hur TS fick tag på spelet känns off topic. Men med ett så grovt fel lär man inte köpa.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Man kan få spelet dagen innan det släpps om man köper via internet.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Jag höll på att få ett bryt. Hade tagit ledigt från jobbet igår för att spela det men ikke sa nicke

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Hymer: Aj då!

Permalänk
Medlem

Har försökt google efter en patch till detta spel utan resultat.

Nån som kan hjälpa mig borde ju finnes nån vid det här laget...

Permalänk
Medlem

Let me google that for you

Första länken leder till patch.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anarkizt:

Let me google that for you

Första länken leder till patch.

viktig info uteblev, fick inte den att funka, kanske skulle skrivit det = )

testade en gång till å den säger direkt att det blivit installerat utan att nåt har hänt...

Permalänk
Medlem

Ja, du, då vet jag inte tyvärr. Inget crack som kanske ligger där och spökar så att patchenb inte känner igen filerna? ^^ Bara en tanke... Vill inte insinuera något...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nej så är inte fallet, då hade väl troligen problemet vart löst redan...