Permalänk
Medlem

Reklamation av dator

Hej!

Köpte en HP från komplett för 2 månader sen där hårddisken pajade efter 1 vecka.

Ringde till komplett som skickade vidare mig till HP support.

Där beställdes en ny hdd och man sa att det skulle ta 4-5 dagar.

Nu sitter jag här 3 veckor efter beställning och utan hdd.

Har ringt några gånger till HP och dom har bara sagt att jag ska vänta några dagar till.

Ringde idag igen och då var det helt plötsligt att dom hade ingen aning när den skulle komma. Kunde dröja länge till enligt supporten.

Har jag rätt att häva köpet pga att datorn inte fungerar och supporten inte har nån aning när hdd ska komma??

Han jag pratade med sa att om jag ville reklamera den så skulle jag prata med HP men jag köpte den ju via komplett.

Är det HP jag verkligen ska prata med om jag vill häva köpet??

Permalänk
Medlem

Vad sägs om att kanske be att få köpa en hårddisk till inköpspris av komplett..eller låna en disk av ngn bekant lr vän o s v?

Det är riktigt dåligt att de inte ordnat det här, faktiskt..tycker att komplett av ren goodwill iaf kunde skicka dig en 80/160gb så att du faktiskt kan använda din dator

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

hände samma sak för min kusin när han beställde från komplett.
han skickade in sin seagate som hade gått sönder till komplett och det tog ca 2 månader att få igen den...
Jag har en likadan som gick sönder för 3 veckor sen, Skickade in den direkt till seagate och fick tillbaka den efter 5 dagar

så det beror lite på hur de behandlar beställningen/returen.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
Vad sägs om att kanske be att få köpa en hårddisk till inköpspris av komplett..eller låna en disk av ngn bekant lr vän o s v?

Det är riktigt dåligt att de inte ordnat det här, faktiskt..tycker att komplett av ren goodwill iaf kunde skicka dig en 80/160gb så att du faktiskt kan använda din dator

Tja vet inte om jag känner så stort sug att ha kvar en HP om det händer nåt mer med den.

Skulle helst häva köpet och köpa en annan dator om det går.

Hoppas få ett telefonsamtal av HP imorrn och se vad dom har att säga då.

Permalänk

Snacka med komplett och se om du kan få lägga lite cash i mellan och kanske få byta upp dig eller liknande. Försök och stå på dig!

Permalänk
Medlem

Ring Komplett och förklara för dem att du har fått nog, om de inte fixar detta innom xx arbetsdagar så kopplas ARN in.

Jag tycker som ren kompensation, att du skall få byta upp dig ett snäpp det är liksom ingen kostnad för ett stort företag som HP de bör ju vara mer intresserade av att hålla ett rent fint rykte ?!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Jag har dock upplevt att det är de stora företagen som oftast skiter fullständigt i sitt rykte, det är principer som gäller. Självklart finns det ju undantag på företag som faktiskt bryr sig. Men gällande HP så har jag personligen märkt att de sällan bryr sig mer än vad de måste enligt lagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Ring Komplett och förklara för dem att du har fått nog, om de inte fixar detta innom xx arbetsdagar så kopplas ARN in.

Jag tycker som ren kompensation, att du skall få byta upp dig ett snäpp det är liksom ingen kostnad för ett stort företag som HP de bör ju vara mer intresserade av att hålla ett rent fint rykte ?!

Jo jag ringde komplett i fredags och han på supporten skulle ringa till HP och kolla. Får han samma svar som jag har fått då ska jag kräva att få häva köpet.