Permalänk
Medlem

Win7 "hänger" sig! Hjälp

Har nyligen installerat win7, och gick fint! Men nu har de börja hängt sig lite då och då och de enda jag kan göra då den hängt sig är att trycka på power-off knappen...Har ingen aning om vad problemet kan vara! hade inge problem då jag tidigare hade vista.
Har kolla drivrutiner och de ser bra ut! och när datorn hänger upp sig så är den inte varm eller fläkten börja låta så de kan väll inte vara överhettning!?

har en Zepto Znote 3405W, Intel dual-core processor T2370, Nvidia 8600M GT 512MB grafikkort, 4 GB RAM, 320 GB hårddisk, 15.4 tums WXGA skärm med 1440x900 pixlar, 300 Mbit WLAN, Samsung DVD-RW DL brännare och en inbyggd 2 Megapixel webbkamera.

Har även en logitech mus mx510

tack på förhand!

Permalänk
Permalänk
Medlem

kan vara anti-virus programmet om du har nod32 så är det problemet,eller en dålig drivrutin tex lan

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Vid första anblick kunde tråden bäst placerats i windows 7 delen. men även det skulle vara lite fel. Denna kanske passar bäst i bärbara: teknisk support.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Demo99
kan vara anti-virus programmet om du har nod32 så är det problemet,eller en dålig drivrutin tex lan

att nod32 får datorn att hänga sig e det dummaste jag hört efter att man skulle förbjuda flygplan efter milleniumskiftet...

Permalänk
Medlem

Re: Win7 "hänger" sig! Hjälp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av axxxxxen
Har nyligen installerat win7, och gick fint! Men nu har de börja hängt sig lite då och då och de enda jag kan göra då den hängt sig är att trycka på power-off knappen.

Om Windows 7 fungerade fint innan och sen började hänga sig bör du försöka tänka efter om du installerat några program eller drivers då.

Du kan kolla loggen för att se om något står där. Kör Event Viewer (går att skriva i sökrutan på start-menyn för att starta), och leta i Windows Logs->System efter händelser med "Error" framförallt.

Permalänk
Medlem

tack för svar!, har inte något virusprogram så de är de inte!, har kolla på drivrutiner på enhetshanderaren och den är ingen som har nå gult utropstecken, de ända drivrutinerna jag har ladda ner är till mitt grafikkort (som ska passa för win7) eftersom de tydligen inte "följde me" då jag installerande OS, därimot verkar moderkort drivrutinerna följt me då både internet och ljud och allt sånt funkar!, hittade några errors då jag körde event viewer me jag är itne så kuning så jag kan klura ut vad jag ska ta till för åtgärder!

Permalänk
Medlem

Laddade du ner drivern för NVidia 8600M GT här (8M-series)?
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
Med andra ord så borde du ha 195.62.

Borde inte vara något problem, men om det är enda drivern du installerat och inget program verkar vara orsaken, så är det nog grafikdrivern en sak att försöka byta/felsöka.