fujitsu siemens amilo xi 2428 över hettat Grafikkort felande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003

fujitsu siemens amilo xi 2428 över hettat Grafikkort felande?

Min kusins fujitsu siemens amilo xi 2428 har blivigt överhettad och grafikkortet är inte som det har varigt, massa röda streck m.m samt går det knappast att starta windows änns, frågan lyder VART kan man få tag i grafikkort till denna bärbara? har lusläst google tycker jag men hittar inget vettigt, och inget angående grafikkortet endast batteri cpu osv,

tacksam för alla tips.

Mvh Andy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2001

Om det blir överhettat, kolla efter damm & blås rent m tryckluft, har du otur så kan grafik kortet vara sönder, det fanns ju en hel del defekta nVidia kort 8400 serien bla, hör det till dem så kan du kolla om du har förlängd garanti, för DELL ska visst ha gjort det., värt o kolla det.

Grafik kort till bärbara finns men det är om de följer ex MXM standardep som din laptop verkar göra efter lite googlande.

Grafik kort till laptops kan vara lite "hard to come by"

kolla denna sida, notera att det finns MXM I II II IV osv.

http://www.mxm-upgrade.com/

Tänk på att de kan kosta en del, finns säkert på Ebay.

Men kolla noga på din laptop specs

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
Om det blir överhettat, kolla efter damm & blås rent m tryckluft, har du otur så kan grafik kortet vara sönder, det fanns ju en hel del defekta nVidia kort 8400 serien bla, hör det till dem så kan du kolla om du har förlängd garanti, för DELL ska visst ha gjort det., värt o kolla det.

Grafik kort till bärbara finns men det är om de följer ex MXM standardep som din laptop verkar göra efter lite googlande.

Grafik kort till laptops kan vara lite "hard to come by"

kolla denna sida, notera att det finns MXM I II II IV osv.

http://www.mxm-upgrade.com/

Tänk på att de kan kosta en del, finns säkert på Ebay.

Men kolla noga på din laptop specs

SÅÅÅ jag har sökt och sökt, och nu har jag LAGAT grafikkortet,

gjorde som en guide jag hitta på nätet,

BAKADE grafikkortet i ugnen i 10min på 200 grader och pallade upp det med klumpar av aluminiumfolie, efter det svalnat monterade jag det igen och det funkar perfekt i alla scenarios, REKOMENDERAR detta starkt till er som fått överhettat grafikkort.....

Mvh Andy