Permalänk
Medlem

Service på Acer Laptop?

Min ena laptop av märket Acer Travelmate har överhettningsproblem och jag har felanmält den till Acer. Jag gick in på deras sida http://www.acercomputer.se/ och försökte hitta ett telefonnummer att ringa eftersom jag föredrar att prata med någon. Hittade ingenting så jag valde istället att fylla i ett formulär för felanmälan på deras sida.

Efter att ha fyllt i allt så fick jag ett mail med nedan text:

Citat:

Bästa namn,

Ärendet för produkten är: xxxxxxxxxxxxx är godkänt.

Acers ärendenummer för detta är: xxxxxxxxxx

Instruktioner för att sända in produkten:
ups

Med vänlig hälsning ,
Acer Support.

Jaha, sen då? Tycker att det är ganska klent med instruktioner när man endast skriver ups som instruktion. Visst vet jag vad ups är, men inte vad dom menar. Ska jag ringa UPS för hämtning? Ska UPS ringa mig? Ska Acer ringa mig? Ska jag göra något för att få den servad överhuvudtaget? Tycker att de hade kunnat lägga med sådan information, annars blir det svårt.

Eftersom jag inte fattade vad de menade så tänkte jag att jag svara på deras mail som jag fick, men inte då, det är en adress i stil med noreply@acercomputer.se . OK, då fyller jag återigen i ett formulär på sidan då tänkte jag (för någon mailadress står inte listad) men när jag gör det så får jag ett meddelande om att jag redan har ett supportärende öppet och får inte fortsätta

Så vad fan ska man göra? Äger någon av er här en Acer dator och vet hur man ska gå tillväga i det här läget?

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Acer har ju troligen någon "vanlig" e-mail med. Kontakta dem via den och fråga.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Kan bara säga en sak om Acers support: DE SUGER!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hulkenstrong
Acer har ju troligen någon "vanlig" e-mail med. Kontakta dem via den och fråga.

Ja jag hittade till slut en mailadress som inte fick användas för support eller service. Det sket jag i eftersom jag inte hade något val och försökte förklara varför jag mailade dit. Har inte fått något svar än, men det har inte gått så lång tid heller så jag får hoppas det kommer ett svar.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Hedersmedlem

Klippt från 'Kontakta oss'-sidan på www.acercomputer.se:

För Supportfrågor eller serviceärenden ring till vårt callcenter.
Öppettider vardagar: 9.00 – 17.00

För produkter inom garantitiden och kunder med Acer Advantage-avtal:
Telefonnummer: 020 - 25 25 00

För produkter utanför garantitiden:
0900-1006610*
*Samtalet kostar 13 kr/min

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Detta säger väl allt om Acer?

Permalänk
Medlem

Fick till slut svar av dom på den mailadressen som man inte fick maila support och serviceärenden till. De bad om ursäkt för missen och har nu skickat instruktioner och förbetald UPS barcode grej. Jag ska bara ringa UPS så kommer dom och hämtar. Så det löste sig till slut som tur är.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580