Permalänk

395 Trojans ? :O

Tjenare, satt å surfa lite på piratebay så kom "den här datorn" upp och de stod att jag hade typ 395 trojans eller liknande. Iaf så slog de ut mitt virusprogram samt att brandväggen stängdes av. Tänkte installera 30dagars fri nod32 nu. Funkar de bra?

Körde även Cleanmypc (ej trial version) hittade först 378st fel. tog bort dom, sen 2800Fel som jag tog bort och slutligen 4st fel. så nu står de att de inte är nå fel. Är de programmet att lita på ? Bör jag formatera,byta till ett annat virus program en nod32 isf vilket? Tips om 30dagars fritt virusprogram som inte segar ner datorn alldeles för mycket bara.

Har win7 64B original.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

ja jävlar, glömde säga en till sak. När jag ska trycka på internet explorer så kommer ingenting upp. mozilla funkar dock.

De funkade inte att ta hem nod32, så tar hem F-Secure 2010 nu. Hur funkar de ? sry att jag spammar som en FB:are men får panik när de är virus.

Visa signatur

Ge mig ett jobb! Vad som helst?

Permalänk

Kan säga vad jag hade gjort i din sits, andra får fylla i med andra åsikter.

1. Antivir program för det aktuella Operativsystem som skall köras med de senaste upgrades på skiva eller USB & med de senaste Virus defs.

2. Kört allt fresh dvs formaterat allt & installerat allt nyaste nytt (ingen internet uppkopling)

3. när allt e fixat med OS & drivers m pill osv , så in med antivirus program med allt nyaste nytt, sedan koppla upp sig.

3. Sedan fortsätta. med uppgrades av patchar & vad som finns därtill för spel & program
Samt använda en annan Webbläsare ex Firefox (finns andra)

Sen rock on.