Permalänk

zepto nox död

Hej,

När jag startar laptopen kommer företagsloggan fram precis efter man tryckt på startknappen som det ska göra. därefter händer ingenting. Har ni någon aning alls vad som är fel och hur man kan åtgärda detta? Har ingen aning vad som har gått snett.

Eftersom zepto gått i konkurs hur gäller garantin om detta skulle vara ett garanti-fel?

Tack för all hjälp, Stankovic

Visa signatur

Oops

Permalänk
Avstängd

vet inte hur man gör för att resetta bios på laptops men försökt med det?

Kommer du in in i bios?

Hur många minnes stickor? Testa med endast en? Om den ena inte fungerar, testa den andra? Testa i alla minnes slots?

Luktar den bränt?

Startar hårddisken? Börjar den varva uppa??

Låter fläkten/arna?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Hej tack för hjälpen. Tänkte kolla här först om det var ett kännt fel innan jag öppnar upp den.

Luktar inte bränt
Kommer inte in i bios
Hårddisken går igång
Fläktarna går i gång

Edit: Testade att flytta runt minnena och köra bara med ett, ingen skillnad.
Tack för hjälpen
Stankovic

Visa signatur

Oops

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stankovic
Hej tack för hjälpen. Tänkte kolla här först om det var ett kännt fel innan jag öppnar upp den.

Luktar inte bränt
Kommer inte in i bios
Hårddisken går igång
Fläktarna går i gång

Testar minnena och att resetta bios snart om ingen annan option finns.
Tack för hjälpen
Stankovic

Vet tyvärr inget om kända fel bland deras laptops. Kan ha blivit kortslutning någonstans som gör att den inte vill gå längre, skruv som lossnat eller så. Om du är Haj på datorer kan du ju öppna och kolla, blåsa på damm osv.

Hade ne kompis vars dator inte startade, tog ut och satte in hårddisken igen och sen startade den. Ingen aning om vad som var fel.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Känns som jag är körd, hittade http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=352736

gah vad ska jag göra nu, den var redan inne på reparationer för en månad sen. helvete alså.

Visa signatur

Oops

Permalänk

En fråga till; Går det att flasha bios på något sätt även fast den inte kommer vidare från b örjan?

Visa signatur

Oops

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stankovic
En fråga till; Går det att flasha bios på något sätt även fast den inte kommer vidare från b örjan?

om den inte startar har du inget att förlora på att testa. har du bios filen?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Skulle kunna vara disken som har dött. Om den inte kan hitta operativet så står den kvar på BIOS-logon och tuggar ett bra tag.
Prova att starta från en Windows-CD (Eller något annat bootbart), eller ta ut disken och se vad den säger.

Angående garanti reparation, så tror jag tyvärr att de är omöjligt. Det finns ingen kvar som arbetar på Zepto och inga pengar att betala någon extern för att göra de.