Intel Core i7 930 släpps i februari

Permalänk
Melding Plague

Intel Core i7 930 släpps i februari

Mellanklassfavoriten Core i7 920 ersätts av i7 930, men det dröjer till i slutet av februari innan den nya processorn finns i handeln.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Trevligt att Core i7 920 lever vidare som en snabbare processor!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Hmm... 450:- extra för 24Mhz... dyra Mhz det där...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Hmm... 450:- extra för 24Mhz... dyra Mhz det där...

140MHz menar du väl? 2,8GHz-2,66GHz

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Hmm... 450:- extra för 24Mhz... dyra Mhz det där...

Intel tar/tänker ta 284 dollar både för 920 och 930, så man kan väl misstänka att det blir ganska billiga MHz?

Permalänk
Medlem

Min huvudräkning har totalt brakat samman...

Permalänk
Medlem

that's why God created the calculator

kan faktiskt bli en sån till vår, liten uppgradering från min amd x2 6000+

Permalänk
Avstängd

Ska du köpa en miniräknare som uppgradering från din AMD x2 6000+?

=0)

Permalänk
Medlem

Goott! Detta är vad jag har väntat på! En biligare CPU som kan lite mer för inte flera tusen extra!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yagel
that's why God created the calculator
kan faktiskt bli en sån till vår, liten uppgradering från min amd x2 6000+

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sensuella Sven
Ska du köpa en miniräknare som uppgradering från din AMD x2 6000+?

Det låter i mina öron inte som någon särskilt bra deal måste jag säga...

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Medlem

finns det ngn review/benchmark på 930 ute?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RHA
finns det ngn review/benchmark på 930 ute?

Den lär väl förmodligen prestera ungefär som en 920 @ 2.8GHz?
Men överklockningspotentialen är nog intressant, för visst borde det vara en något högre multiplier på 930?

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk

Är glad att jag hann köpa en 920, är 450 spänn "rikare".

Permalänk
Avstängd

Inte för att jag bryr mig så värst mycket i denna nyhet när det bara handlar om gränsvärden och pyttesmå skillnader i det stora hela.
Men står det inte fel i artikel på specsen för CPUn?

"2,66GHz - 3,33GHz"
Ska väl vara "2,80GHz - 3,33GHz"

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D || Corsair HX1000 || ASUS P6T SE || Core i7 920 @2.67GHz (stock) || Thermalright IFX-14 + 2st NF-P14 FLX || 3x2GB Corsair Dominator 1600 || Sapphire HD5870 || WD Raptor 150GB || Windows 7 x64 Home Premium || ZM-MFC3 || LG GGC-H20L || Samsung LED 7-series 46" UE46B7050 Min sida på DVD Profiler!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hajdeff
Inte för att jag bryr mig så värst mycket i denna nyhet när det bara handlar om gränsvärden och pyttesmå skillnader i det stora hela.

Nä, det motiverar inte på långa vägar en uppgradering från 920. Men jag tycker att det är desto intressantare att Intel lanserar en ny processor i samma prisklass som 920 för LGA1366, vilket gör att farhågorna som en del verkar ha haft om att LGA1366 enbart skulle bli till för dyra high-end processorer när 920 pensionerades har kommit på skam

Visa signatur

Workstation: i7 3770K | 16 GB | GTX 680 | Antec P183 | Dell U2711
Server: Synology DS918+
Hemautomation: Home Assistant | Conbee II (Trådfri-prylar & Aqara-sensorer) | Hue | Verisure | SolarEdge | ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gide0n
Den lär väl förmodligen prestera ungefär som en 920 @ 2.8GHz?
Men överklockningspotentialen är nog intressant, för visst borde det vara en något högre multiplier på 930?

Ja, i7 930: 2800 / 133 = 21; i7 920: 2666 / 133 = 20.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem

Man ska alltså betala 400 spänn extra för 5% högre multiplier?
Kul...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enorus
Man ska alltså betala 400 spänn extra för 5% högre multiplier?
Kul...

Intels pris för den nya modellen är som sagt inte högre än för den nuvarande. Sedan får butikerna sätta sina priser hur de vill.

Permalänk

Värdelöst! Bäst att handla en 920 innan dom försvinner helt nu då..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Värdelöst! Bäst att handla en 920 innan dom försvinner helt nu då..

Så man inte får den snabbare menar du?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Är glad att jag hann köpa en 920, är 450 spänn "rikare".

Krig
---

Inte för att jag tänker byta direkt, däremot om den har en godare överklockningspotential kan jag tänka mig att byta

Visa signatur

Balle

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Så man inte får den snabbare menar du?

Haha, måste kännas frustrerande att säga samma sak 3 gånger utan att de förstår budskapet..

OnT:
930 låter helt klart som en förbättring från intels sida, högre frekvens för samma pris.. Utmärkt för dem som ännu inte uppgraderat datorn och vill ha något nytt.

Permalänk
Medlem

Elgot: Vissa dagar känner jag för att ge dig en tapperhetsmedalj.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Elgot: Vissa dagar känner jag för att ge dig en tapperhetsmedalj.


Så sant som det är skrivet.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Hedersmedlem

Hehe, tackar tackar

Permalänk

Fan va patetiska ni är som trackar ner på människor!

Om 930 kommer kosta mer än 920 så har jag väl all rätt att tycka att den är värdelöst..
Kostar den lika mycket som 920 är det en annan historia och då får de väl bli så, men ni har fan inga rättigheter att se ner på människor överhuvud taget.. Hört talas om yttrandefrihet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Fan va patetiska ni är som trackar ner på människor!

Om 930 kommer kosta mer än 920 så har jag väl all rätt att tycka att den är värdelöst..
Kostar den lika mycket som 920 är det en annan historia och då får de väl bli så, men ni har fan inga rättigheter att se ner på människor överhuvud taget.. Hört talas om yttrandefrihet?

Ditt resonemang är intressant.
Du argumenterar om yttrandefrihet samtidigt som du klagar på att vissa personer yttrar sig på ett sätt du tycker är fel?
Givetvis faller även ditt inlägg in under yttrandefriheten, jag tyckte bara det var ett ganska roligt självmotsägande argument du kom med.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thebelfry
Fan va patetiska ni är som trackar ner på människor!

Om 930 kommer kosta mer än 920 så har jag väl all rätt att tycka att den är värdelöst..
Kostar den lika mycket som 920 är det en annan historia och då får de väl bli så, men ni har fan inga rättigheter att se ner på människor överhuvud taget.. Hört talas om yttrandefrihet?

Du får nog visa var folk behandlar dig illa lite tydligare, och för övrigt förhindrar inte yttrandefriheten att man ser ned på andra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
Ditt resonemang är intressant.
Du argumenterar om yttrandefrihet samtidigt som du klagar på att vissa personer yttrar sig på ett sätt du tycker är fel?
Givetvis faller även ditt inlägg in under yttrandefriheten, jag tyckte bara det var ett ganska roligt självmotsägande argument du kom med.

Jag klagar på deras kommentarer som är riktade mot mitt och andras inlägg där dom dum förklarar en, och detta tolkar jag som ett sätt att motsätta sig andras rättigheter att yttra sig, alltså yttrandefrihet. Det spelar ingen roll vad jag som skrivs, dom har fortfarande ingen rätt att dum förklara någon annans inlägg.. Argumentera mot, självklart men nu handlade det om att håna andra människor och detta motsätter jag mig!
Möjligtvis missvisande skrivet men om du hade förstått innebörden hade du inte ifrågasatt inlägget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Du får nog visa var folk behandlar dig illa lite tydligare, och för övrigt förhindrar inte yttrandefriheten att man ser ned på andra.

''Haha, måste kännas frustrerande att säga samma sak 3 gånger utan att de förstår budskapet.. '' Här t.ex

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bacon
Elgot: Vissa dagar känner jag för att ge dig en tapperhetsmedalj.

Detta var direkt riktat mot inlägg du ''tillrättavisar''
Han får gärna ge dig en tapperhetsmedalj för att du tillrättarvisar inlägg som ni ser som felaktiga.. Precis som en språk polis på dagis!

Nej TACK! Jag klarar mig gärna utan sådana barnsligheter på detta forumet!

Permalänk
Medlem

Främsta fördelen är att man med all säkerhet får en med revision D0 som man fortfarande inte får med all säkerhet om man köper en 920.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8