Permalänk
Medlem

Hittade 16st nya Kingston-minnen

Hej,

Min bror går på gymnasiet och av någon konstig anledning fick dom äran att städa ur kommunhusets källare och kasta allt men de fick behålla vad dom ville.

Allt som klassen hittade tillsammans var 15st olika gamla mobiltelefoner som är många år gamla och sen hitta dom 3st helt nya Touch-mobiler som blev över och det ansåg kommunen som skräp och ville kasta men så klart tog eleverna i min brors klass dessa telefoner.

Till saken, det min bror fick med hem var 16st helt nya Kingston minnen i oöppnade förpackningar. Jag googla på dom och såg att dom fortfarande såldes och för 300kr ungefär men jag kan inte förstå vad dom hör till.

Här är all info om dom jag kan se på förpackningarna:
KTH-D530/128 (128mb memory module, Hp/Compaq).
Sen kan jag bara se att dem är på 2,6v men inget mer står det om dem.
Jag tänkte fall ni experter här kanske kunde hjälpa till lite med att få reda på exakt vad det är för typ av minnen osv.

Hoppas på lite hjälp här nu och jag tackar på förhand

Mvh: Mathias

God Jul!

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk
Avstängd

Teknik DDR SDRAM
Minneshastighet 400 MHz ( PC3200 )

Som ovan , ddr minnen till laptop, verkar vara oem minnen för Hp/ Compaq datorer . Typsikt företagsdator eller kommunalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
Teknik DDR SDRAM
Minneshastighet 400 MHz ( PC3200 )

Som ovan , ddr minnen till laptop, verkar vara oem minnen för Hp/ Compaq datorer . Typsikt företagsdator eller kommunalt.

Med andra ord, så blir det papperskorgen för dom då

Tack för svaret.

Visa signatur

• HP Pavilion DV6-6103eo
• Sony Ericsson Xperia Ray

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av MathiasH
Med andra ord, så blir det papperskorgen för dom då

Tack för svaret.

[/QUOTE
Lägg ut en skänkes annons på här på sweclockers! säkert någon som vill ha dem:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andegon
Teknik DDR SDRAM
Minneshastighet 400 MHz ( PC3200 )

Som ovan , ddr minnen till laptop, verkar vara oem minnen för Hp/ Compaq datorer . Typsikt företagsdator eller kommunalt.

Ser väl snarare ut att vara minnen passande D530-desktopen som är en stationär. Men kan ju ha fel..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.