Permalänk
Medlem

win 7 lagg med toshiba

Jag har köpt en ny laptop för ett par veckor sedan med win 7, har fungerat hur bra som helst framtill nu. CPU'n har börjat gå till 40-50% helt plötsligt. Är inte säker, men tror att detta började så fort jag avinstallerade norton som var förinstallerat i den här datorn. Har dock ett annat virusprogram Eset nod32 och programmet hittar inga virus ö.h.t

Datorn går inte varm eller något liknande heller, bara börjat lagga äckligt mycket när jag kollar klipp på youtube t.ex.

Jag har inte massa program installerade, jag spelar inga spel.

Vad kan detta bero på?

Jag har för övrigt en toshiba L505D-S5983, AMD Athlon II dual core, 3gb ddr2 ram, 320gb hdd.

Tacksam för hjälp

Permalänk

Kolla Energi altenativ Låter som processorn skulle gå på sparläge och inte på max Jag har själv varit med om det

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Verkar inte som att det är det heller :/

Alla problem verkar uppstå så fort jag startar en webbläsare, testat chrome,mozilla och IE, samma problem med alla. Dessutom krascha shockwave flash av någon anledning

Permalänk

Kolla i alla fall så processorn går i rätt hastighet Min egen 2,2Ghz gick i 800mhz när jag själv hade det problemet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

CPU'n gick i 2 ghz, så det var inte där felet sitter heller. Jag håller på att koka sönder, för tillfället när jag skriver här kommer texten efter.

Permalänk

Jag använder själv Nod32 och har aldrig haft några problem med det Men jag har läst att några fått problem när dom installerat det Så prova att avinstallera det och kolla

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Fungerade inte heller att avinstallera nod, samma skit ännu. Ska ta och formatera och se vad som händer. Tack för hjälpen iallafall!

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla med er onödigt att göra en ny tråd.. Har en Toshiba NB100 som körs med en Intel Atom single core. Prollen ska ju köras i 1,6 ghz. Men när jag kollar i System informationen så står det Intel Atom @ 1,60 ghz sen under det 797 mhz. Betyder det att prollen körs i 797 mhz?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Tänkte kolla med er onödigt att göra en ny tråd.. Har en Toshiba NB100 som körs med en Intel Atom single core. Prollen ska ju köras i 1,6 ghz. Men när jag kollar i System informationen så står det Intel Atom @ 1,60 ghz sen under det 797 mhz. Betyder det att prollen körs i 797 mhz?

Skulle tro det Kolla vad jag skrev högre upp

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Mjo, men vart kollar man att den går i Sparläge? Kollade precis i bios och där fanns inget med sparläge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dassh
Mjo, men vart kollar man att den går i Sparläge? Kollade precis i bios och där fanns inget med sparläge.

Kontrollpanelen Energi altenativ eller liknande Vilket operativ kör du på

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Ah där hittade jag det. Tackar för hjälpen:)