Permalänk
Medlem

Asus 1101HA + USB-headset

Sitter i bilen på väg till skidsemester.
Massor av filmer, Simpsons med mera att titta på vägen dit.

Använder usb-headset, har med mitt logitech G35 samt ett plantronics.

Men film, musik, ljud överhuvudtaget knastrar det.

Hittade att man kan stänga av Intel Speedstep eller ändra i energispar-inställningarna.
Hjälpe då inte, så jag tittade på film med jobbigt ljud.
Tills jag pluggade in mitt 3G-modem, och vips försvann det.
Tar jag ur det kommer det oljud igen.

Fungerar bra med laptopens egna högtalare, men folk som sover. (fortfarande..)

Någon som vet något om detta?
1101HA + USB-headset?

WinXp Home

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Inaktiv

knastrar det med vanligt headset också eller är de endast USB?

eftersom de slutade när du satte in en annan usb enhet låter de ju nästan som de skulle vara något med strömmen eller spänningen med USB portarna, har du provat alla USB portarna och de är samma sak?

Permalänk
Medlem

Det är bara USB som inte fungerar, men använder i princip bara USB.
Har testat alla tre portarna, samt försökt ändra i ljudinställningar, men vill inte fungera.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Det är bara USB som inte fungerar, men använder i princip bara USB.
Har testat alla tre portarna, samt försökt ändra i ljudinställningar, men vill inte fungera.

jag har varit med om liknande och då var det något med strömmen/spänningen i USB portarna...föreslår att pratar med våran support, de kan säkert ge en mer kvalificerat svar. 0858769407
någon annan här på forumet har kanske varit med om liknande?